Danijel KovačPredsedujoča, hvala lepa za besedo. Drage članice, člani odbora in ostali vabljeni, lepo pozdravljeni tudi z moje strani.
Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije vsekakor kot pozitivno ocenjuje skupno prizadevanje odločevalcev in tudi Študentske organizacije Slovenije za izboljšanje ureditve položaja študentov, kar se je dejansko odrazilo tudi v tem predlaganem zakonu, ki ga danes obravnavamo. Kot smo slišali, so izpostavljena tri ključna področja: prehrana, štipendiranje in študentsko delo. Tukaj bi se zdaj osredotočil na to vsebino, glede katere smo bili malce izzvani, glede vsebine subvencioniranja študentske prehrane. Se pravi, Študentska organizacija Slovenije je po Zakonu o subvencioniranju študentske prehrane nosilec javnega pooblastila za odločanje o upravičenosti do subvencioniranja študentske prehrane.
Pogoji so določeni v taistem zakonu, ki sem ga navedel, v 6. členu. In ta člen ni odprt, je pa pomembno, zaradi tega, ker v bistvu v tem členu govorimo o pogojih, ki izhajajo iz predpisov o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju. In zaradi tega smo tudi v stališču, ki smo ga poslali danes - in verjamem, da ga verjetno nekateri še niste uspeli prebrati - izpostavili situacijo, da bi lahko prišlo ob nesprejetju amandmajev govori in amandma k 4. členu in potem v povezavi novi 9.a člen do situacije, ko v bistvu zakon sam sebi bi bil v bistvu notranje neskladen. Zaradi tega, ker v bistvu po 8.a členu, ki se spreminja s tem predlaganim zakonom je zgolj zamenjava v bistvu tega organa, ki brezplačno posreduje podatke Študentski organizaciji Slovenije na način, da se v bistvu ZZZS zamenja s spisom. Zpiz ni upravljavec podatkov o predpisih o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju. In tudi če bi gledal svoje podatke, predpisi v določeni meri niso enaki in se tudi krog zavarovancev lahko po pokojninski zakonodaji razlikuje od zakonodaje, ki je v bistvu v pristojnosti Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije. Zato se strinjamo s tem, da se sledi predlogu amandmajev. In dejansko s predlogom amandmajev, amandmajev rešujemo situacijo, da bomo za prejemnike družinske pokojnine, ki je v bistvu ves čas bila težava, ki jo je ZZZS izpostavljal, zagotavljali podatek na Zavodu za pokojninsko in invalidsko zavarovanje. Za vse ostale izpolnjevanje pogojev pa bi še naprej ostali pri isti situaciji kot je, se pravi, da bi bilo dvostopenjsko posredovanje podatkov. Bi pa rad opozoril, da pri tem dvostopenjskem posredovanju podatkov lahko tudi mi vzpostavimo to avtomatizirano izmenjavo, da se ta zgodba odvija v realnem času in v bistvu ne bi to vplivalo na odločitev o pravici do subvencionirane prehrane.
Drugo, kar sem pa hotel še izpostaviti, ker je tudi v tem predlogu zakona zajeto: začasno občasno delo dijakov in študentov. Vemo, da to omogoča pridobivanje delovnih izkušenj, dodatni zaslužek dijakom, študentom. Delodajalcem, pa tudi dejansko uvid v potencial bodočih kadrov, pa tudi fleksibilnost pri zaposlovanju oziroma pri delovni sili. In od 1. februarja 2015 leta vemo, tudi, da študentsko delo šteje v pokojninsko dobo in dejansko posredno s tem predlaganim zakonom, ko se spreminja število ur, ki šteje za minimalno urno postavko, povečujemo tudi pokojninsko dobo. Lahko povem, da v letu 2024, kolikor imam podatkov od Fursa, je bilo okvirno plačanih prispevkov za čez 103000 oseb in dejansko v povprečju so študenti oziroma tudi dijaki iz naslova začasnega in občasnega opravljanja del pridobili dva meseca in 18 dni pokojninske dobe.
Da ne bom predolg. Z upoštevanjem amandmajev, ki sem jih prej izpostavil, vsekakor pozdravljamo to nadaljnjo pot do uveljavitve in uporabe predlaganega zakona. Hvala.