Hvala lepa, spoštovana predsednica za besedo. Lep pozdrav kandidatki za ministrico in pa seveda ostalim gostom z moje strani. Nekako tudi, bom rekel čestitam za korajžo, kajti zasedli boste, ne glede na kratki čas, zelo zahteven resor, na katerem nam nekako, bom rekel, v zadnjem triletju ni šlo.
Če se dotaknem samo tega, kako nekako vidite, torej povečanje varnosti seveda prebivalstva in pa potem tudi to povezavo v zvezi z Zakonom o nujnih ukrepih za zagotavljanje varnosti oziroma tako imenovanem Šutarjevem zakonu, ki so nekako, verjamem, da ste v delu pravosodja oziroma v delu, ki se dotika pravosodja tudi sami sodelovali pri teh predlogih, potem pa, kaj menite o tem, da so pravni strokovnjaki, kot so Kovačič, Mlinar, potem Bartuci, Fišer, Erbežnik in drugi, dejansko predloge, če tako rečem, pokritizirali ali pa po domače raztrgali in seveda nekako argumentirali tudi neustavnost in pa seveda kršenje človekovih pravic. Nekako ne narobe razumeti, ampak verjamem, da nekaj je seveda potrebno narediti. Sedaj pa, če bomo preveč na hitro, pa se lahko zgodi, da potem seveda bo to ogromen vpliv na celotno populacijo, ki nekako ima pravico do pravičnega sojenja, do pravičnega priprtja in pa seveda potem, če se s temi zakoni seveda krši, potem bomo tudi na lestvici med tako imenovanimi tistimi, ki so nekako pravne države v Evropski uniji padli. Torej, kaj menite o tem zakonu, če ste bili, me zanima, če ste bili seveda prisotni ob pripravi?
In pa potem imam še par vprašanj tudi o, kaj menite o spolnih deliktih med romsko skupnostjo? Jaz po domače temu rečem, ko se zgodi občevanje z mladoletnicami, kot 13, 14, 15 let, kar smo priča v zadnjem času, tudi ugotovitve kažejo, da so deklice zanosile. Kako bi lahko naslovili ta problem, seveda, da ne bi prihajalo do tega, da polnoletne osebe občujejo z mladoletnicami, da zaščitimo te nekako romske deklice. To so dejansko, če tako rečem, odkrita kazniva dejanja. Slovenski zakoni so jasni. In če velja seveda za Slovenca, da polnoletni ne sme občevati z mladoletnico, kaj šele 13-letnico, se pravi mlado mladoletnico, potem bi morali tudi to nekako nasloviti. Ali smo naslovili oziroma kaj bomo v prihodnosti naredili na tem področju? Potem je še mogoče, čeprav smo že slišali nekaj tudi o težavah v samem sistemu izvajanja kazenskih sankcij in se tudi zavedamo, da ni enostavna zadeva. Torej imamo problem. Takšen, da je, prezasedenost zaporov je en problem, drugi problem pa potem tudi pomanjkanje pravosodnih policistov, če tako rečem, kadrovski manko, ki nam ga nikakor ne uspeva seveda omiliti in zaradi tega vemo vsi, da prihaja že sedaj do napak, kot je, nekdo, ki je priprt, ne gre na obravnavo zaradi tega, ker ni pravosodnega policista, ki bi ga spremljal na to obravnavo. Potem drugi primer pa je recimo, da nekdo, ki je bil že, se pravi ponavljajoč kršitelj zakona, po spolnem deliktu, obsojenec, potem spolni, spolni prestopnik, posiljevalec, potem v zaporu, to se je zgodilo leto ali dve nazaj, potem v zaporu stori kaznivo dejanje posilstva nad delavko, tam zaposleno in potem ga na sodišču obsodijo in med branjem, med branjem obsodbe je gospod zaradi tega, ker pač je povedal, da ima sedaj javni prevoz in da mora iti, odkorakal iz sodne dvorane. Se pravi, nevarna oseba je odkorakala, zaradi česa, nismo poskrbeli seveda, da se ga umakne iz okolice, če so bila ponavljajoča kazniva dejanja. Tako da mi smo dolžni seveda, vi še sedaj bolj kot mi, da zavarujemo nekako naše prebivalce, potem pa tudi, da zagotovimo tem ljudem, ki so v, ki so priprti zaradi kaznivih dejanj, obsojeni, da potem tudi imajo nekako normalno bivanje v samih zaporih in kot že rečeno, ni dovolj pravosodnih policistov, ki bi sploh odpeljali varno te zapornike na kosilo, ne, ja, še posebej pa veliko, veliko sodnih zaostankov nastaja zaradi tega, ker ni spremstva za priprte, da bi šli na sodišče. Toliko bi bilo zaenkrat, pa hvala lepa vnaprej.