Govor

Andreja Kokalj

Hvala lepa, spoštovani poslanec Medic za vaša vprašanja.

Glede nakupa stavbe na, glede nakupa stavbe, ki ga je izvedla, ki je bilo izvedeno s strani ministrstva pod eno od mojih predhodnic; kot ste seznanjeni je ministrstvo v času mandata ministrice Katič zagotovilo pravno urejenost, torej Ministrstvo za pravosodje je bilo določeno za upravljavca, uredilo je zavarovanje, očistilo je okolico in notranjost, ogradilo je samo stavbo, zagotovljeno je fizično in tehnično varovanje, naročilo se je tudi projekt zaščite, zaščite objekta na tak način, da se vsaj prepreči poslabšanje stanja stavbe. Tako da povprašano, povprašala ministrstvo, tudi Ministrstvo za javno upravo, če bi katerikoli od upravljavcev državnega premoženja želel stavbo prevzeti v upravljanje, zaenkrat take intence ni. Tako da je pa tudi res, da je država vseeno pridobila neko nepremičnino znotraj, znotraj ljubljanskega ringa, tako da zdaj to nepremičnino država ima, kot dober gospodar se pa vsaj skrbi sedaj za to, da se ne poslabšuje nekako stanje.

Kar se tiče zapora v Dobrunjah, uporabno dovoljenje je bilo, kot sem povedala, v prejšnjem tednu pridobljeno, tako da računam, da bodo aktivnosti glede same preselitve stekle po predvideni časovnici, po predvidenem protokolu. Zagotovo je to zgolj prispevek k reševanju problematike prezasedenosti zaporov in tudi glede problematike zagotavljanja pravosodnih policistov. Tukaj uprava Ursiksa intenzivno dela, kot veste, je bila je že v teku promocija poklica samega pravosodnega policista, sprejemalo se je določene spremembe glede sistemizacije. Nudijo se, vzpostavil se bo tudi center za psihološko pomoč v okviru katerega bodo lahko pravosodni policisti nekako tudi, se jim bo lahko tudi na ta način pomagalo. Sprejet je bil, kot sem že prej omenila ta novela Zakona o izvrševanju kazenskih sankcij, kjer so, kjer je predviden recimo ta začasni ukrep. Glede na lansko leto se zasedenost zaporov zmanjšuje, še vedno pa so prezasedeni, tako da tukaj na tem področju bo potrebno še naprej, kot sem že rekla, delati. Nikakor pa ne mislim, da bi lahko v nadaljnjih štirih mesecih izzive, ki so v samem sistemu izvrševanja kazenskih sankcij že več kot desetletja, a ne, to ni neka stvar, s katero bi se zdaj srečali, da bi jih lahko rešila, to se pa zavedam, bo pa gotovo potrebno stalno, stalno in s promocijo poklica iskati rešitve glede kandidatov. Pripravljajo se tudi, mislim da Ursik pripravlja tudi pogoje za sprejem poklica za nacionalno poklicno kvalifikacijo, tako da posamični koraki v tej smeri se delajo. Seveda pa tudi s pomočjo, tudi vas kot poslancev z nekim sporočilom tudi o pomembnosti tega sistema.

Zdaj mogoče še, kar se tiče mladoletniškega zapora ali pa znižanja kazenske odgovornosti za mladoletnike. Naj povem, da sama osebno temu nisem naklonjena, mislim, da kazenska odgovornost mladoletnikov je ustrezna na tem kakor jo že imamo pri 14 letih. Prepričana sem, da je treba z mladoletniki delati zlasti na vzgoji, na izrekanju ukrepov, na individualni obravnavi. Gre za mlade ljudi kar so pokazale, tudi mednarodne študije so pokazale, da zapiranje mogoče ni najprimernejše. Kot sem pa uvodoma izpostavila, pa je v zakonodajnem procesu, torej sedaj v Državnem zboru Zakon o kazenski obravnavi mladoletnikov, ki je sodoben, moderen zakon, pripravljen skupaj s strokovnjaki z različnih področij in prepričana sem, da ga bomo lahko skupaj tukaj v Državnem zboru tudi izboljšali. Upam, da sem odgovorila na vaša vprašanja. Hvala lepa.