Govor

Klemen Boštjančič

Hvala lepa, dobro jutro vsem!

Predlog sprememb proračuna za leto 2026 sem že podrobno predstavil v državnem zboru, zato bom tokrat krajši.

V predlogu sprememb proračuna za leto 2026 se načrtuje 15,6 milijarde evrov prihodkov. Glede na sprejeti proračun za leto 2026 pričakujemo upad prihodkov za 2,1 odstotka, in sicer iz naslova davka od dohodkov pravnih oseb, dohodnine in davka na dodano vrednost. Na drugi strani se v letu 2026 pričakuje 17,7 milijard evrov odhodkov. Glede na sprejeti proračun za leto 2026 se odhodki v letu 2026 načrtujejo višje za približno pol milijarde evrov. Rast je predvsem zaradi stroškov, rasti stroškov dela, višjega transferja v Zavod pokojninskega in invalidskega zavarovanja, stabilizacijo, sredstva za stabilizacijo financiranja zdravstvenega varstva, javno gospodarsko službo v linijskem prometu, nadomestila TEŠ in obrambnih izdatkov.

Bi pa na tem mestu poudaril, da je bil v ponedeljek, torej ta ponedeljek, z vsemi tremi reprezentativnimi združenji občin podpisan dogovor o višini povprečnine za leti 2026 in 2027. Povprečnina se je zvišala iz 771,33 evrov v letu 2025 na 835 evrov na prebivalca. To je največje nominalno povečanje v zadnjih letih oziroma povečanje za 8,3 odstotka. Vlada in združenja občin so se dogovorili tudi, da bo vlada v letu 2026 za zaposlene v občinskih upravah in občinskih javnih zavodih, za katere se plače zaposlenih zagotavljajo iz občinskih proračunov zagotovila dodatna sredstva iz državnega proračuna za povrnitev 60 odstotkov dejansko dejanskih izdatkov za zimski prejetek. Proračunski primanjkljaj je ocenjen v višini 2,1 milijarde evrov oziroma 2,9 odstotka bdp. Ker je bilo na preteklih sejah kar dosti razprav na temo zimskega regresa, naj že sedaj povem, da se bodo sredstva za letošnji zimski regres zagotovila s prerazporeditvami pravic znotraj porabe obstoječih proračunskih okvirov. Prav tako se bodo sredstva za ta namen tudi drugo leto zagotovila na isti način kot letos. Bi pa še dodal, da Vlada v proračunskih dokumentih načrtuje in vključuje le obveznosti, ki so zakonsko že sprejete ali pa so v zakonodajnem postopku v dovolj napredni fazi, da je njihova ureditev predvidljiva in zanesljiva. Predčasno vključevanje še ne sprejetih zakonskih obveznosti v proračun bi lahko vodilo v neusklajenost ne natančne ocene finančnih posledic ter oteženo pripravo proračuna kot celote. Hvala lepa.