Saša Bricelj PodgornikHvala lepa. Zakonodajno-pravna služba je o predlogu zakona pripravila pisno mnenje, ki ste ga prejeli s sklicem. Če povzamem, v mnenju ugotavljamo, da predlagana ureditev z novim 68.a členom dopolnjuje veljavni zakon s posebno ureditvijo zamenjave vozniškega dovoljenja, izdanega v Severni Makedoniji, Bosni in Hercegovini, Črni gori, Kosovu ali Srbiji, in sicer na enak način, kot to velja za zamenjavo vozniškega dovoljenja, izdanega v drugi državi članici Evropske unije, Liechtensteinu, Norveški ali Islandiji, kar je določeno v 68. členu zakona. Medtem ko je posebna ureditev zamenjave vozniškega dovoljenja za te države utemeljena v direktivi Evropske unije in s tem v vzajemnem priznavanju vozniških dovoljenj, ki jih izdajajo države članice Evropske unije, ter skupnih minimalnih zahtevah in standardih za izdajo vozniškega dovoljenja in v tem okviru tudi znanj, spretnosti in ravnanj povezanih z vožnjo motornih vozil ter minimalnih standardih v zvezi s psihofizično sposobnostjo za vožnjo teh vozil, pa za predlagano ureditev ni izkazanih tovrstnih razlogov. Predlagana ureditev pomeni bistven odstop od sistemske ureditve zamenjave vozniških dovoljenj, ki velja za vse ostale tretje države. V skladu s sistemsko zakonsko ureditvijo je za zamenjavo vozniškega dovoljenja, izdanega v tretji državi, v vsakem primeru obvezno izpolnjevanje enega od ključnih pogojev, in sicer predložitev dokazila o duševni in telesni zmožnosti za vožnjo vozil glede izpolnjevanja drugega ključnega pogoja za zamenjavo vozniškega dovoljenja. Se pravi opravljenega praktičnega dela vozniškega izpita za posamezno kategorijo vozil pa zakon določa dve izjemi. Prva izjema je določena le za tiste tretje države, ki imajo primerljive standarde na področju pridobivanja vozniških dovoljenj za posamezno kategorijo vozila in te tretje države določi minister s pravilnikom, in sicer na podlagi opravljene ocene kakovosti izobraževanja, teoretičnega znanja, znanja vožnje motornih vozil ter prometno varnostnih razmer. Druga izjema je določena za poklicne voznike, in sicer za tiste imetnike vozniškega dovoljenja, ki imajo dokazilo o strokovni usposobljenosti za vožnjo motornih vozil. v skladu z zakonom, ki ureja prevoze v cestnem prometu. Predlagana rešitev sistemske zakonske ureditve bistveno odstopa, saj le za določene tretje države in v celoti izključuje obveznost izpolnjevanja obeh ključnih pogojev za zamenjavo vozniškega dovoljenja. Se pravi tako pogoja predložitve dokazila o duševni in telesni zmožnosti za vožnjo vozil kot tudi pogoja opravljenega praktičnega dela vozniškega izpita. V mnenju zato ZPS opozarja, da je vsak odstop od sistemske ureditve zaradi načela pravne varnosti in enakosti pred zakonom dopusten zgolj v strogo omejenem obsegu izjemoma in restriktivno v podanih utemeljenih razlogih. V predlogu zakona ni predstavljenih nobenih vsebinskih razlogov, ki bi utemeljili izjemo za te države in bi temeljili na varnosti cestnega prometa oziroma udeležencev v cestnem prometu ter s tem povezanimi primerljivimi zahtevami in standardi za izdajo vozniškega dovoljenja. Predlagana rešitev pomeni tudi poseg v pristojnost ministra, da v primeru posamezne tretje države oceni primerljivost konkretnega sistema in standardov pridobivanja vozniškega dovoljenja z vidika varnosti v cestnem prometu in prometno varnostnih razmer ter na tej podlagi določi tretje države, za katere velja izjema glede izpolnjevanja pogoja opravljenega praktičnega dela vozniškega izpita. Kar je lahko sporno z vidika ustavnega načela delitve oblasti, hkrati pa postavlja tretje države v neenakopraven položaj. Kar je lahko sporno z vidika ustavnega načela enakosti pred zakonom. V mnenju je še opozorjeno, da je bila na ravni Evropske unije ravno sprejeta nova direktiva o vozniških dovoljenjih. Med drugim pa ureja tudi enotna pravila glede zamenjave vozniških dovoljenj, izdanih v tretjih državah, in v okviru tega tudi enoten postopek in merila za oceno sistema pridobivanja vozniškega dovoljenja v tretjih državah, ki zagotavljajo raven varnosti v cestnem prometu primerljivo z ravnjo držav članic Evropske unije. Ta direktiva začne veljati 20. dan po objavi v Uradnem listu Evropske unije. Uveljavitev te direktive pa se bo morala odraziti tudi v spremembi veljavnega zakona v roku, določenem za uskladitev z direktivo. Danes smo prejeli še predlog amandmaja, za amandma odbora. S tem amandmajem se odpravlja nesistemskost glede prvega pogoja, se pravi pogoja predložitve dokazila o duševni in telesni zmožnosti za vožnjo vozil. Glede drugega pogoja, torej pogoj opravljenega praktičnega dela vozniškega izpita, pa pripombe ostajajo. Opozorili smo tudi na 3. člen predloga zakona, prehodno določbo, ki določa, da minister v dveh mesecih po uveljavitvi tega zakona uskladi določbe podzakonskih aktov, saj se je zastavilo vprašanje, kaj naj bi uskladitev po vsebini obsegala glede na to, da zakon neposredno ureja zamenjavo vozniških dovoljenj za določene tretje države. Glede tega opozorila pa je tudi vložen amandma. Hvala lepa.