Govor

Hvala lepa za besedo, predsednica. Lep pozdrav gostom iz ministrstva, sekretarju pa seveda iz Državnega sveta.

Takole. Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o davčnem potrjevanju računov nekako po predlagateljevi oceni sledi cilju več reda pri pobiranju davkov. Je torej cilj, tako da, glede tega cilja se seveda strinjamo tudi v Slovenski demokratski stranki in naši poslanski skupini. Red na področju pobiranja davkov, ampak tudi motivacijska situacija, se pravi, na nek način sistem, v katerem smo prijazni, ne, smo se že pogovarjali, pa se bo seveda morda gospod sekretar spet oglasil, prijaznost pa pobiranja davkov, ne gresta skupaj, ampak sistem, ki smo ga dejansko zasledovali v prejšnji vladi je bil tak, da imamo nekako ugodne pogoje in seveda, da na ta način dejansko delamo v ugodnejšem davčnem okolju in seveda poskušamo, da podjetniki redno plačujejo svoje davke. Ampak verjemite, že pred deset leti, ko smo še bili v drugih službah, smo se srečevali in do popolnosti tega nikoli ne bo mogoče izostriti tako, da se ne bi kdo izognil. Še enkrat, torej, bom rekel v obrazložitvi predlagatelj tudi sam prizna, da je, zaradi kratkega obdobja veljave sprememb sicer malo težje napraviti celovito analizo finančnih učinkov. Pomembno pa je, da bomo s predlagano rešitvijo – citiram – »onemogočili potencialne možnosti davčnega izogibanja in povečanja tveganja za neplačevanje davčnih obveznosti na dolgi rok«, se pravi, osveščanje, tudi okrog osveščanja - se strinjam. Ampak spet zagovarjam eno srednjo pot in neko strogo represivno, kupca imenujemo, ne vem, goljufa, ker njegova sankcija je prekršek in tako naprej.

Torej, če gremo naprej. Če smo sedaj, ne vem, v letu 2022 po ugotovitvah ministrstva se izdalo manj teh računov kot leta 2019 je čas - že sam čas je zelo neprimerljiv - pred koronsko krizo imamo popolnoma druge navade kupcev manj, kako naj rečem, več povpraševanja, več gibanja, potem pa nekako tudi, bom rekel, v času po koroni malo umirjanja in seveda tudi druge navade kupcev. Ne rečem pa, da v takšni situaciji, da tudi inflacija je in tudi, ko smo rekli, energetska kriza je in vse to in sedaj gremo z nekimi močnimi kaznimi, recimo za pozabljen račun pri kavi, gremo nad kupca s kaznijo 40 evrov. Torej prejšnji finančni minister pa direktor Fursa pod vlado Slovenske demokratske stranke sta poskušala narediti sistem bolj prijazen uporabnikom sistem. Ne sistem, ki bi dejansko pobiral manj davkov, ugotavljamo pa seveda, da je bilo pobranih več davkov v zadnjem času in če tole sedaj gre skupaj, potem pač imamo nekako, bom rekel, drugačne računalnike ali pa računice. Tako da primerjava, bom rekel, z Avstrijo nimajo sankcij za kupca, z Madžarsko nimajo sankcij za kupca, nekako, bom rekel, da se vračamo s temi ostrimi ukrepi seveda v finančni naši politiki in davčni politiki v države Balkana. Tudi neka logična, bom rekel, posledica te davčne politike, da bolj boste zategovali pas ali pa davčni primež več se bo našlo teh, ki bi kaj ne bi prikazali. Seveda ni tako enostavna zadeva. Še enkrat, ni realno dejansko zapisati, da bi bil ta zakon v korist kupcev niti slučajno ne z vidika, da jih varujete pred tem, da bodo imeli seveda dokazilo in potem garancijo in tako na izdelek, kajti izdelki so večinoma že skoraj vsi kupljeni s kartičnim poslovanjem, plačani s kartico, morda še nekaj računov potrebujemo tam, ne vem, v bifejih, ampak še enkrat, kot je že kolega povedal, ena kava za evro 50, pa potem eno malo pivo pa še kaj ne, pa že mogoče kupec pozabi pa pride ven, pa se ga zunaj pred lokalom obravnava kot prekrškov…, prekrškovno, kazensko, z globo.

Tako da, še enkrat, to je dejansko neprijazno, še posebej do kupca, potem morda bi se mu lahko reklo, v takšnem primeru sem že povedal kakšen opomin, več pa ne, tako da smo seveda proti rešitvam, ki so slabše, kot so bile prejšnje, ne želimo se vračati nazaj med balkanske države, ki ne zaupajo svojim podjetnikom, svojim poslovnim subjektom in svojim državljanom, niti toliko, da rečem, da bodo pokazali hrbet, pa že goljufajo.

Potem smo seveda pripravili v sledi tega, da ohranimo sistem, ki je bil boljši, amandmaje in sicer od 1 do 6, v Slovenski demokratski stranki predlagamo člene, ki dejansko ohranjajo trenutno veljavne ureditve in sicer, da mora davčni zavezanec izročiti račun kupcu v papirni obliki le na njegovo zahtevo, ker se ostalo navezuje, ne bom vsega navajal, ampak torej, podpiramo naše amandmaje in pa seveda v končnem primeru, če ne bodo sprejeti, ne moremo podpreti zakona.

Hvala lepa.