Govor

Jure Trbič

Spoštovana, hvala za besedo.

Torej, Vlada Republike Slovenije se opisanih problemov, da bom uvodoma krajši, kot so še drugi, kolegice in kolegi, torej opisanih problemov z izvajanjem te interventne zakonodaje se zavedamo in se seveda tudi resno ukvarjamo z reševanjem primerov, ki jih sama obstoječa ureditev ne zajema in se zato že aktivno proučuje tudi rešitve, ki bodo odpravile take težave tudi pri uveljavljanju pravic za take oškodovance. Vendar pa poudarjamo, da s predlogom sprememb, kot so bile v predlagani noveli podane, se torej razširi krog upravičencev do predplačila za obnovo stanovanj, na nedoločen krog teh oseb, da so predlagatelji popolnoma zanemarili temeljni osnovni zakon, ki ureja torej samo upravičenost do dodelitve sredstev kot takih, in sicer Zakon o odpravi posledic naravnih nesreč. Predlagatelji tako s predlagano spremembo širijo krog upravičencev, kot že rečeno, na neznan krog oseb, pa tudi na nek način na neznan predmet upravičenja. Taka sprememba pa je popolnoma v nasprotju s cilji in načeli krovnega Zakona o odpravi posledic naravnih nesreč, kot tudi z načeli predloga zakona. Namen in cilj Zakona o odpravi posledic naravnih nesreč je čim hitrejša vzpostavitev bivalnih pogojev pri osnovnem bivališču posameznikov, ki jih je naravna nesreča prizadela, s predlagano spremembo pa bi postalo predmet upravičenja tudi premoženje in ne več stanovanje kot tako oziroma domovanje. Ja, še enkrat, Vlada se zaveda problematike nekih mejnih primerov, kot jih predlagatelj navaja, ampak kot rečeno, taka predlagana sprememba teh primerov ne rešuje, ima pa za pravno posledico pravzaprav le to, da bi bil lastnik gradbišča, ki so ga prizadele poplave in plazovi iz avgusta 2023, lahko upravičen do predplačila nekih sredstev, do katerih pravzaprav na podlagi krovnega zakona sploh ni upravičen. Tako ocenjujemo, da je predlagana sprememba vsebinsko votla in bi prinesla pravzaprav le lažno upanje za te primere. Glede na navedeno Vlada predloga zakona ne podpira. Hvala. Pa še ostali.