Sonja Bien KarlovšekHvala za besedo.
Zakonodajno-pravna služba je predlog zakona preučila z vidika svojih nalog, torej z vidika njegove skladnosti z Ustavo, pravnim sistemom in z zakonodajno tehničnega vidika in pripravila pisno mnenje. K predlogu zakona. amandmaji niso bili vloženi, zato so vse pripombe iz mnenja še zmeraj upoštevane. Pripombe se sicer nanašajo na nepravilnost navedbe v zakonodajnem gradivu, da je veljavna zakonska ureditev v neskladju z 51. členom Ustave, saj ta ustavna določba ne zagotavlja takšne pravice do proste izbire zdravnika kot jo utemeljuje predlagatelj. Javna zdravstvena služba in javna služba obveznega zdravstvenega zavarovanja sta povezani, kar je prepoznano tudi v ustaljeni ustavnosodni presoji, zlasti pa v odločbi Ustavnega sodišča z dne 24. junija 1998, v kateri je Ustavno sodišče razložilo 80. člen Zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju, ki se s predlogom zakona dopolnjuje in ni posegla v ureditev, po kateri zavarovanec sam krije stroške zdravstvenih storitev opravljenih v samoplačniški ambulanti, torej, pri izvajalcih, izven javne zdravstvene službe. Javna zdravstvena služba izvajalcem zdravstvene dejavnosti nalaga tudi določene omejitve, zlasti pa dolžnost, da pacienta ne zavrnejo in da zagotavljajo enako dostopnost do zdravstvenih storitev, pri čemer je edino dopustno merilo prednosti in s tem ustavno dopusten razlog za razlikovanje med pacienti nujnost zdravniškega posega. Predlagana dopolnitev pa izvajalcem izven javne zdravstvene službe ne nalaga izvajanja načela enake dostopnosti, poleg tega pa tudi ne rešuje vseh razmerij zavarovanca in do Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije kot izvajalca obveznega zdravstvenega zavarovanja, kar bi lahko bilo sporno z vidika 51. člena Ustave, ki zagotavlja pravico do zdravstvenega varstva. Hvala.