Damijan LeskovšekLep pozdrav. Če smem, bi jaz podal potrebna pojasnila. Moje ime je Damjan Leskošek, vodja sektorja za ceste na Ministrstvu za infrastrukturo.
Najprej bi se dotaknil mostu v Ormožu. Kot ste že sami prepoznali, ta most je res v slabem stanju in je tudi na prioritetni listi. Tako da bo eden prvih, ki bo šel čez preizkušnjo tega sporazuma in bodo izvedene aktivnosti na podlagi tega sporazuma. Zdaj, kot že sam naslov tega sporazuma pove, se ta sporazum nanaša na gradnjo, upravljanje, vzdrževanje obstoječih premostitvenih objektov. Zdaj, v kolikor bo prišlo med državama v primeru nekih novih čezmejnih povezav do potrebe po gradnji novih mostov, bo potrebno skleniti poseben sporazum na ravni obeh vlad.
Glede različnih oblik premostitvenih objektov naj povem, da propust ni tunel, propust je, bom rekel, premostitveni objekt z razpetino tam do 5, 6 metrov. Že sedaj so se vzdrževali mostovi na naši južni meji. Imeli smo sklenjene tri sporazume oziroma imamo sklenjene tri sporazume, in sicer za most v Božakovem, Dragonji, Dragonji in pa v Imenem. Da pa ne bi bilo več potrebe po sklepanju teh ločenih sporazumov, posamičnih sporazumov za vsak posamezen most, smo tudi prišli že leta 2015 na idejo, da sklenemo krovni sporazum, ki bo pokril vse mostove in na podlagi tega se potem sklepajo posebni tehnični sporazumi med samimi upravljavci, kjer se dejansko dogovorijo detajli, detajli same, same izvedbe obnove, vzdrževanja in drugih podobnih stvari. Res je, da ta sporazum zajema samo 23 premostitvenih objektov. Moram reči, da sicer se sliši zelo dolgo obdobje deset let, od 2015 pa do danes smo se nekako usklajevali s hrvaško stranjo o vsebini sporazuma, zavedati pa se moramo, da imamo na obeh straneh meje različno zakonodajo, različno terminologijo, različno kategorizacijo cest in v vsem tem se je bilo potrebno, bom rekel, dogovoriti, doseči konsenz. Poleg tega imamo še tu ta moment meje, pri čemer se moram zahvaliti kolegom z Ministrstva za zunanje zadeve, ki so, bom rekel, zelo pomembno vlogo odigrali na tem področju na način, da nismo z nobeno določbo v kakršnikoli smeri prejudicirali obstoječega poteka meje, določenega z arbitražno odločbo. Kot pravilno ugotavljate, ta sporazum velja trenutno za 23 premostitvenih objektov, za katere smo se uspeli dogovoriti, ima pa že sam sporazum nastavek, da lahko dodatne mostove vključujemo z aneksom k temu sporazumu.
Hvala lepa.