Igor FeketijaHvala za besedo.
Pozdravljeni vsi prisotni!
Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti je skupaj z organom v sestavi, Inšpektoratom Republike Slovenije za delo, skladno s sklepom Vlade Republike Slovenije z dne 17. junija letos. pripravilo Predlog spremembe proračuna za leto 2026 in Predlog proračuna za leto 2027 na nivoju predlagatelja finančnih sredstev; torej skupaj z Ministrstvom za delo, družino, socialne zadeve, enake možnosti in inšpektorat, kot organ v sestavi. Ta vključuje tudi obrazložitve, pri čemer smo upoštevali obseg zakonskih obveznosti, sklenjenih pogodb in predvidenih projektov in programov, ki jih bo ministrstvo izvajalo v okviru svoje pristojnosti.
Predlog sprememb proračuna za leto 2026 za predlagatelja finančnega načrta skupaj z organom v sestavi znaša 2 milijardi 220 milijonov 308 tisoč in 541 evrov. Predlog proračuna za leto 2027 pa nekoliko zaokroženo 2,379 milijarde evrov. To je za 158,6 milijonov evrov več kot v predlogu sprememb proračuna za leto 2026. Predlog sprememb proračuna za 2026 pa je za 81,7 milijona evrov višji od sprejetega proračuna za leto 2026, predlog proračuna za leto 2027 pa za 240,3 milijona višji od sprejetega proračuna za leto 2026.
Lanski razrez za leto 2026 je bil za 73,9 milijona evrov višji od letošnjega razreza. Prvotni razrez v delu integralnih sredstev za leto 2026 je bil za 45,7 milijona evrov nižji od sprejetega proračuna za leto 2026. Razrez se je v delu integralnih sredstev z dne 4. septembra 2025 zvišal za 75 milijonov evrov v letu tisoč, 2026 in za 75 milijonov v letu 2027, kasneje pa je bilo dodano po 40 milijonov evrov, v obe leti, za transfer brezposelnim po Zakonu o urejanju trga dela, ki stopi v veljavo s 1. januarjem 2026.
Predlog sprememb proračuna za leto 2026 in predlog proračuna za leto 2027 ne vključujeta več sredstev za pandemijo Covid-19 in draginjo in interventnih ukrepov. Sredstva Evropske unije za novo programsko obdobje so planirana tako pri Ministrstvu za kohezijo in regionalni razvoj kot na Ministrstvu za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, ki še nima izdanih vseh odločitev o podpori.
Po nadskupinah tipov so v predlogu sprememb proračuna za leto 2026 integralna sredstva za 69,3 milijone evrov višja od sprejetega proračuna za leto 2026. Namenska sredstva so v predlogu sprememb proračuna nižja za 1,1 milijona evrov od sprejetega proračuna za 2026, sredstva EU pa za 7,4 milijone višja od sprejetega proračuna za to leto. Glede na sprejeti proračun so se za 6,1 milijona evrov zvišala tudi integralna sredstv, kar zadeva slovensko udeležbo. Po nadskupinah tipov, so v predlogu proračuna za leto 2027 integralna sredstva za 234 milijonov evrov višja od sprejetega proračuna za leto 2026, namenska pa so v predlogu proračuna za leto 2027 za 639 tisoč evrov višja od sprejetega proračuna za leto 2026. Od vseh sredstev v predlogu sprememb proračuna za leto 2026 je namenjeno za zakonske obveznosti v pristojnosti Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve 96 procentov vseh integralnih sredstev, torej 96 procentov celotnega proračuna na integralnem delu izhaja iz zakonskih obveznosti.
V predlogu proračuna za leto 2027 je za zakonske obveznosti pa namenjeno še več, 96,5 procenta vseh integralnih sredstev. Največ se v predlogu sprememb proračuna za leto 2026 v primerjavi z že sprejetim proračunom za to leto, zvišujejo sredstva na politiki trg dela in delovni pogoji, za 65,6 milijona evrov. Na politiki socialna varnost se sredstva zvišujejo za 10,2 milijona evrov in na politiki, znanost, informacijska družba se zvišujejo za 5,2 milijona evrov in na politiki izobraževanja in šport se sredstva zvišujejo za 0,6 milijona evrov. Po programih gre v predlogu sprememb proračuna za leto 2026 in predlogu proračuna za leto 2027, predvsem za zviševanja glede na sprejeti proračun za leto 2026 in sicer iz naslova usklajevanja transferjev posameznikom in gospodinjstvom. Nižanja pa so večinoma posledica manjšega števila upravičencev.
Toliko za uvod, kasneje sem na voljo še za kakšno pojasnilo. Hvala.