Hvala lepa. Če ni drugih razpravljavcev, se javim še sama, pa bomo potem dali ministrstvu priložnost, da odgovori na številna vprašanja.
Jaz bom najprej povedala, da mene izredno veseli, da se sredstva na področju zdravstva višajo, to je bila tudi zaveza koalicijskih partnerjev in v bistvu me to veseli. Veseli me, da se aktivno izvajajo projekti na področju digitalizacije zdravstva. V predlogu proračuna tako za leto 2026 in 27 lahko beremo zelo spodbudne informacije. Sedaj v kratkem bomo obravnavali tudi Zakon o digitalizaciji v zdravstvu, ki verjamem, da bo skupaj s temi projekti, ki se na ministrstvu izvajajo na področju digitalizacije, dalo res še en dodaten zagon. In predvsem seveda si želim, da bo to posledično razbremenilo tudi zdravstvene delavce na eni strani, na drugi strani pa, da bomo res državljanke in državljani imeli vse naše podatke o zdravstvenem stanju praktično pri roki.
Vesela sem tudi, da ostaja še vedno visok delež tako v letu 2026 kot 2027 na področju izobraževanja in usposabljanja zdravstvenih delavcev. V to je seveda, kot smo slišali, vključeno tudi financiranje specializacij, recimo iz družinske medicine, po novem tudi specializacij magistrov farmacije, klinične psihologije. To smo tudi sprejeli v tem mandatu. In predvsem se veselim, ker vem, da se sedaj pripravlja zakon na ministrstvu, da bo predlog, da se dodatno financira tudi specializacijo iz urgentne medicine in s tem še dodatno spodbudi tisti kader, ki ga dejansko v zdravstvu na veliko pogrešamo.
Vesela sem tudi, da je ministrstvo jasno povedalo v predstavitvi, torej Ministrstvo za zdravje, da se velik del sredstev in vsebin namenja preventivi in zgodnjemu odkrivanju različnih bolezni. To je tudi posledica tega, da se je uvedlo še dodatne presejalne teste, kar jaz absolutno podpiram.
Zdaj, jaz moram povedati, da so me vprašanja kolegice Dimic nekoliko presenetile zaradi tega, ker jaz, ko sem si prebrala obrat proračuna, sem v NRP jasno videla kateri so, katere so investicije predvidene v 2026 in 2027, ker so tam vsaj večina njih jasno navedene. In nenazadnje, ravno prejšnji teden smo imeli na Odboru za zdravstvo poročilo o izvajanju investicij v zdravstvu, kjer so bile tudi predstavljene investicije, ki so v teku in so predstavniki ministrstva odgovorili tudi na nekaj poslanskih vprašanj. Ne glede na to jaz verjamem, da bodo predstavniki ministrstva ali danes na seji ali pa tudi naknadno pisno poslanki še podrobneje odgovorili.
Moram povedati tudi, da se ne strinjam z ugotovitvijo, ki jo je izpostavila kolegica Dimic, ki je po mojem mnenju nekoliko manipulativna, in sicer teza, ki jo je postavila, je, tisti javni zdravstveni zavodi, ki delujejo, poslujejo uspešno, so kaznovani z dodatnim financiranjem za investicije, ki jih potrebujejo, kar seveda ne drži. Ker mislim, da je na dva tedna nazaj, mogoče že en mesec, ko mi čas hitro gre, smo odprli negovalno bolnišnico v Novem mestu, ki velja za uspešno bolnišnico, torej za bolnišnico, ki posluje uspešno. In zato v bistvu že ta dokaz nekako ne potrdi teze, ki jo je dala kolegica Dimic. Nenazadnje tudi moram povedati, da je Vlada, mislim da, prejšnji mesec tudi potrdila sklep za financiranje investicij v bolnišnico Valdoltra, enega dela, ki velja tudi za uspešno bolnišnico in tudi ne drži informacija, da bi bila bolnišnica Izola kaznovana. Absolutno ne, ker si mislim, da od ves čas s kolegom Janevom prizadevava, da prepotrebne investicije, tudi v Istri, končno dobijo tisti zagon kot nenazadnje tudi ostale investicije po Sloveniji. Kar se je ugotovilo, je seveda to, da bi bilo potrebno še več sredstev za investicije, ker je potreb bistveno več, kolikor je možnosti. Ampak vsaj ko hodim po Sloveniji, vidim gradbišča, vidim, da se zadeve odvijajo. Seveda bi si želela, da bi bilo že vse končano, ampak če bi lahko mi tudi postavljali cegle, jaz žal tega ne znam, bi ko mi tudi postavljali cegle, jaz žal tega ne znam, bi morda bilo tudi kaj hitreje izvedeno. Tako smo pa na nek način odvisni tudi od zunanjih izvajalcev in raznih birokratskih postopkov. Predvsem pa mislim, da slabo pripravljene projektne dokumentacije, ki smo jo podedovali in jih je bilo potrebno v bistvu kar veliko, večino od njih, pregledati, spremeniti in seveda, če bi te bile pripravljene tako kot se zagre strokovno in realno, bi verjetno kakšna investicija več danes tudi že potekala, pa žal ne. Ampak ne glede na to, jaz pravim, da je treba biti optimist in in s tem, ko vidimo, da se odpirajo investicije v zdravstvu, da se postavlja te kamne, s katerimi se dejansko slavnostno odpre začetek gradnje. Sem optimist in verjamem, da bo še do konca mandata še kakšen projekt v NRP-ju in da se bodo vse investicije tudi v prihodnjih, v prihodnjem mandatu še pospešeno nadaljevale. Na vseh treh ravneh javnega zdravstva.
Tako da jaz bi sedaj dala besedo Ministrstvu za zdravje, zdaj morda najprej državnemu sekretarju na splošno, nato še direktorju Srečku, da pove malo o investicijah. Izvolite, državni sekretar.