Govor

Katja Pepelnak

Lepo pozdravljeni. Hvala za besedo.

Torej, kot je bilo že povedano, pred vami sta dva predloga, in sicer predlog sprememb proračuna za leto 2026 in predlog proračuna za leto 2027. Pri pripravi obeh proračunov so bili upoštevani jesenska napoved gospodarskih gibanj Umar, zakonske in druge obveznosti ter prioritete in pa napovedi predlagateljev finančnih načrtov za namen izvajanja načrta za okrevanje in odpornost evropske kohezijske politike ter drugih evropskih sredstev.

V predlogu sprememb proračuna za leto 2026 se načrtuje 15,6 milijarde evrov prihodkov. Ti so v primerjavi s sprejetim proračunom za leto 2026 nižji za 2,1 odstotek, predvsem na račun nižjih davčnih prihodkov. Na drugi strani pa se pričakuje 17,7 milijarde evrov odhodkov in so v primerjavi s sprejetim proračunom za leto 2026 višji za 3,2 odstotka. Višje odhodke se načrtuje predvsem zaradi višjih stroškov dela, investicij v železniško infrastrukturo, gospodarske javne službe v linijskem prometu, oskrbe z energijo, izvajanja zakona o osebni asistenci, rasti obrambnih izdatkov, stabilizacije financiranja zdravstvenega varstva, transfer v ZPIZ. Primanjkljaj za leto 2026 je tako načrtovan v višini 2,1 milijarde evrov oziroma 2,9 odstotkov BDP. V predlogu proračuna za leto 2027 pa se načrtuje 16 milijard evrov prihodkov in 18,1 milijarda evrov odhodkov. Pri odhodkih je največji delež sredstev namenjen izobraževanju in športu, socialni varnosti in pokojninskemu varstvu. S predlogom proračuna za leto 2027 je tako načrtovan primanjkljaj v višini 2,1 milijarde evrov oziroma 2,8 odstotka BDP. Ob koncu naj povem še, da bodo politika in izhodišča načrtovanja javnofinančnih prihodkov in odhodkov ter sam pristop upravljanja javnih financ podrobneje predstavljeni na matičnem Odboru za finance. Toliko z moje strani, hvala lepa.