Govor

Ja, hvala za besedo, spoštovani podpredsednik, spoštovana državna sekretarka, vsem skupaj lep pozdrav. Zelo na kratko, zakaj tudi sam ne bom podprl predlaganega zakona oziroma bom se strinjal s tem, kar so zapisali in tudi izrekli Državni svetniki.

Pred nami je že drug zakon. Najprej je bil, mislim, da je junija in na julijski seji sprejet Zakon o osnovni šoli, sedaj je pred nami ponovno Zakon o vrtcih, ki ima nekako isto intenco, kar je zasebno na tem področju je očitno nek nebodisigatreba. Ne glede na odstotek majhen, ki je na tem segmentu, ki je nekomu ni všeč in pa druga stvar, ki se mi zdi, ključna pa je to, kar se dogaja tudi na ostalih področjih oziroma na ostalih ministrstvih, to pa je, da nekako skoraj ni zakona, ki naj bi imel nek napad na lokalno samoupravo oziroma na občine. In tukaj se vidi pri tem zakonu, podobno kot pri Zakonu o osnovni šoli, da je očitno nekdo ali znotraj ministrstva ali pa kako drugače ujetnik vodstva Sviza in pa župana Mestne občine Ljubljana. Kajti Mestna občina Ljubljana bo s tem zakonom profitirala vse ostale občine, vsaj tiste srednje in manjše pa bodo s tem Zakonom o vrtcih, ali v kratkem ali pa morda na malo daljši rok, torej v roku petih let, na slabšem. In tudi mene skrbi, podobno kot kolegica Alenka, ko poslušamo nekaj časa kako kadrovske zadeve niso rešene, potem poslušamo, kadrovskih problemov v prihodnje ne bo, potem poslušamo ali so prostorske težave ali jih ni, danes smo slišali, da prostorskih težav ne bo. Me potem zanima, zakaj se je tudi ta Vlada odločila na dobro zadevo iz prejšnjega mandata in naredila nov razpis za področje investicij v šolsko in predšolsko vzgojo, če pravite, da otrok bo manj, jaz upam, da tukaj ni končna intenca, če otrok ne bo, da problemov več ne bo in potem zakaj investicije, če prostorskih problemov v naslednjih petih letih oziroma vsaj tam po letu 2030 več ne bo, ker tudi te investicije ne bodo samo v prihodnjem šolskem oziroma vrtčevskem letu naredile vse super ustrežljivo, ampak v naslednjih parih letih. Tako da to so zadeve s katerimi se bomo soočali tisti, ki smo ali pa bomo tudi v naslednjih mandatih občinskih svetnikih, ko se bomo spraševali ali dati več denarja za investicije ali bodo občine tiste, ki bodo zaradi teh fleksibilnih normativov oškodovane zaradi neinvesticij na drugo področje, ker kot rečeno, so se nekje v nekem zaprtem prostoru določeni ljudje, kjer so bili zagotovo zraven predstavniki vodstva Sviza in pa Mestne občine Ljubljana. Dogovorili, da jih zasebno moti, ostale občine pa niti ne zanimajo, kaj šele brigajo. In ko sem se pripravljal na ta veto oziroma na to sejo sem še enkrat pogledal mnenje Zakonodajno-pravne službe in potem pogledal katere amandmaje ste dali v drugi obravnavi na matičnem delovnem telesu in pa na sami seji Državnega zbora. In če je že mnenje Zakonodajno-pravne službe brutalno, ste ta slab zakon, to pravno pa tudi vsebinsko skropucalo potem z amandmaji naredili še slabše izvedljivo v praksi, pa še enkrat, ne glede na to ali govorimo o kratkoročnem ali srednjeročnem ali morda malo o dolgoročnem obdobju na področju vpliva občin na delovanje vrtcev in pa predvsem vpliva vseh skupaj na zasebne vrtce. Mi je pa žal, da se spet napada zasebne vrtce in pa občine, ker notri pa so celo morda ena ali pa dve rešitvi, ki bi jih tudi verjetno v Poslanski skupini SDS podprli. Notri se dotikate problematike vključenosti romskih otrok v predšolsko vzgojo. Pa pustimo ob strani, da vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljic, ki berejo ta zakon, se sprašujejo, da če tisti, ki so napisali te sicer všečne vsebinske dikcije, v novelo tega zakona nimajo pojma kaj se dogaja na področju romske problematike v praksi, pa ne z romskimi mladoletnimi otroci oziroma s tistimi, ki bi morali iti v vrtec, ampak s tistimi starejšimi, ki so del problema na področju romske populacije in ne romski otroci. In ti vzgojitelji že sedaj pravijo, pa ni šans, da se bodo te, še enkrat, zelo prijazne in pametne dikcije v tem zakonu v praksi v naslednjih letih izvajale, ker če že na tem področju želite karkoli rešiti, pa ostali vaši partnerji na ostalih ministrstvih ne zasledujejo tega, da se bo to izvajalo oziroma ko se to ne bo izvajalo glede vključenosti romskih otrok v vrtcih. Boste vi rekli, mi smo svoje naredili, ostali svojega niso naredili in učinek bo zelo slab. Moram priznati, da glede na to, kaj se je dogajalo na področju šol, me skrbi za posamezne ravnatelje ali pa vzgojiteljice, ki bodo pod dejanskim, si bom drznil reči, fizičnim vplivom teh dikcij, ki, še enkrat, bi jih sami v Poslanski skupini SDS podprli, ampak, ker še enkrat ste naredili napad na občine in pa na zasebne vrtce, tega zakona nikakor ne morem podpreti. In še enkrat bom ponovil tisto, kar sem že večkrat ponovil, lahko govorite lepo piarovsko, kako ne bo kadrovskih in prostorskih težav. Ampak nekateri bodo imeli nesrečo, da bodo tudi septembra 2030 sedeli ali v kakšnem občinskem svetu ali pa morda na seji Odbora za izobraževanje v Državnem zboru in se bodo pogovarjali o kakšnem sklicu nujne seje na temo kadrovske in prostorske težave v slovenskih vrtcih. Ker do tega bo prišlo prav zaradi tega zakona, ki je škodljiv in tudi s tega stališča apel vsaj tistim svetnikom, ki imate možnost biti občinski ali pa mestni svetniki, da se, ko bo, mislim da v četrtek glasovanje, vprašate kako boste glasovali, ker poznamo celo primere, ko so poslanci tudi občinski svetniki, tukaj z lahkoto pritisnejo tipko za tak škodljiv zakon, kot občinski svetniki pa sprašujejo župane, kako bodo to problematiko reševali. Hinavsko in škodljivo. Hvala.