Hvala za besedo.
Spoštovani predsednik, poslanke in poslanci, državni sekretar z ekipo, vsi ostali prisotni, lep pozdrav!
Komisija Državnega sveta za socialno varstvo, delo, zdravstvo in invalide je predlog obravnavala na 23. seji 7. marca. Predlogu zakona smo sicer izrekli podporo, a hkrati opozarjamo, da se je v zvezi z njim umanjkal klasični dialog, kar glede na tematiko, ki se je dotika, nikakor ni primerno: socialni dialog, to mislim ESS. Vsekakor se zavedamo zaveze do Evropske unije in s tem nujnosti prenosa evropske zakonodaje v nacionalni pravni red, a smo se hkrati spraševali o dejanski uporabi predloženega zakona. Po pojasnilu pristojnega ministrstva namreč trenutno v Sloveniji nima sedeža nobena kapitalska družba, za katero bi prišla v poštev uporaba predloženih zakonskih določb. Razpravljali smo tudi o splošni hiperprodukciji zakonskih predlogov in se spraševali ali bi bilo nemalo možno vprašanj, ki se jih dotika ta predlog zakona rešiti kar znotraj že obstoječega Zakona o sodelovanju delavcev pri upravljanju. Obenem smo se tudi spraševali, ali ne bi bilo smiselno kakšen od procedur, ki so trenutno zapisane v zakonu, na primer glede načina glasovanja posebnega pogajalskega telesa reševati v okviru podzakonskih aktov. S tem bi dobili tudi možnost, da se postopke podrobneje opredeli, saj na primer iz zakona ne izhaja jasno, kaj se zgodi v primeru parnega števila udeležencev pogajalskega telesa in posledično potrebe po prevladujočem glasu za sprejem končne odločitve. Dobili smo sicer pojasnilo pristojnega ministrstva, da naj zakonske določbe služijo zgolj kot okvir na to pa bi se posamezne elemente soodločanja delavcev podrobneje določilo znotraj posameznega sporazuma o soodločanju delavcev, a se nam vseeno zdi navedena ureditev pomanjkljiva. V zvezi z možnimi načini sodelovanja delavcev pri upravljanju, obveščanja, posvetovanju in odločanju pa komisija ocenjuje, da bi se v primeru čezmejnih operacij moralo več pozornosti nameniti posvetovanju z delavci in ne zgolj njihovemu obveščanju o dogajanju v povezavi s čezmejnimi združitvami, delitvami in preoblikovanji družb. V posredni povezavi s predlogom zakona smo izpostavili tudi potrebo po prenovi veljavne ureditve področja samoupravljanja delavcev, to je Zakon o sodelovanju delavcev pri upravljanju, saj je na ravni podjetij, ki deluje izključno v Sloveniji, zaznati upad navedenega sodelovanja. Okrepitev pravic delavcev pri soodločanju v okviru podjetij, ki delujejo na nacionalni ravni po naši oceni lahko služi tudi kot dobra podlaga in zgled za implementacijo pravic delavcev pri soodločanju tudi v primeru podjetij, ki delujejo čezmejno, k čemur stremi predlog zakona, ki ga obravnavate danes. Kot že rečeno je naša komisija v okviru glasovanj predlog zakona podprla. Hvala za vašo pozornost.