Ja, dober dan, lep pozdrav vsem skupaj!
Nacionalni svet za kulturo je predlog zakona obravnaval že skoraj pred enim letom. Se pravi, na prvi seji in pa tudi na drugi seji, ko smo dobili odgovore iz prve seje. Že na prvi seji nas je najbolj zanimalo, se pravi, v sklepih smo prosili, če se zadeve pojasnijo, glede drsnega cenzusa za samostojne delavce v kulturi. Potem smo želeli vedeti malo boljše, kakšne so zdaj naloge Kulturniške zbornice Slovenije in kako bo potekalo njeno financiranje. Zanimalo nas je tudi, da se preveri možnost več kot tretjinskega spreminjanja strateškega načrta javnega zavoda ob prihodu novega direktorja. Pa smiselnost opredelitve na poklicne in prostočasne nevladne organizacije v ZUJF, kar se nam je zdelo kar precej pomembno glede na to, da se o tem pogovarjamo že res, že res dolgo časa.
Razpravljali smo tudi, kako bi se sistematično razvilo vključevanje kulture v programe drugih ministrstev. Zaradi tega, ker se nam zdi, da je tega bistveno premalo, tega medresorskega sodelovanja. Tudi če se vrnem na Kulturniško zbornico in razmislek o prenosu pooblastil, ali je zdaj res treba, da imamo zbornico, če bi lahko ta stanovska društva prevzela veliko nalog, ki jih kulturniška zbornica ima?
Tako da vse te, na ta vprašanja so potem odgovorili, smo potem dobili odgovore na naslednji seji in mislim, da so bili ti odgovori kar zanimivi, kar prepričljivi. In splošna ocena je bila, da je ta zakon nujno potreben, zaradi tega, ker so se stvari na terenu v vsem tem času, odkar se je ta zakon ni odpiral, res res zelo spremenile, po covidu pa je stvar postala res super urgentna. Ker se je celotna kulturniška pokrajina, ne samo v tem najbolj mainstreamskem spektru, ampak tudi pri nevladnih organizacijah in samozaposlenih v kulturi, zaostrila. Res, tako da, da velikokrat govorimo o preživetju slovenske kulture, umetnosti in kulture. Tako da Nacionalni svet za kulturo podpira ta predlog. Mislimo, da je, da je posodobitev nujno potrebna in upajmo, da bo, da bo zakon sprejet. Hvala.