Hvala, predsedujoča. Spoštovane kolegice in kolegi, spoštovani predsednik Fiskalnega sveta, en lep pozdrav.
Moram reči, da mi je po prejšnjih mandatih kar lepo slišati vaše mnenje, da se poročilo, za katerega podajate, da ga ocenjujete kot neko umirjeno leto. To moram reči, da sem imel vedno občutek, da je bilo več graje kot pa neke pohvale, kljub temu, da vem, da je bilo vloženo v kar precej truda tudi glede na situacijo, s katero smo se srečevali v teh dogodkih, ki so nam mešali tudi proračune. Seveda, to je na podlagi teh podatkov, realna rast BDP je bila pol odstotka nižja od dolgoletnega povprečja. Imeli smo visoko zaposlenost, ki je res, da se konec leta ni več povečevala, so že nakazovali neke trende. Inflacija je bila nižja kot v preteklih letih, znižan je bil tudi javnofinančni primanjkljaj. Tako da spodbudne zadeve. Tisto, kar bi še rad omenil, tudi ta ocena za obdobje 2025-2028, jo ocenjujete kot ustrezno zahtevam, to se pravi, primanjkljaj naj bi bil pod 3 procente BPD, javni dolg pa naj bi se spustil nekako pod 60 procentov. Potem pa ste tudi opozorili na nekatera tveganja oziroma razloge, ki povečujejo ta tveganja, ki se pa kar že, če pa kljub temu oceni tudi par mesecev tega letošnjega leta, se tudi delno uresničujejo. Vi ste med ta tveganja oziroma razloge, ki povečujejo ta tveganja, navedli izpolnjevanje plačnega dogovora. Jaz se ne bi strinjal s predhodnikom okrog tega. Ta plačni dogovor je bil potreben, ta plačni dogovor so vse vlade nekako potiskale v ozadje in to, kar smo naredili. Jaz tudi vem, da so bile prve ocene nekako, da bo to v višini 800 milijonov, nazadnje smo prišli, ne vem, milijarda 400, ampak to je to. Nekatere zadeve je bilo v tej družbi nujno urediti in jaz računam, da smo to za nekaj časa naslovili tudi s tem plačnim sistemom. Zdaj, posebna zgodba bo zdaj te nove zaveze okrog obrambnih izdatkov tudi, kar je neka velika neznanka. Skratka je bilo, moram reči, za razliko od ostalih let kar zanimivo prebrati.
Predvsem pa seveda vaša klasična opozorila, ki jih dajete vsako leto, to je predvsem v nenatančnosti javnofinančnega načrtovanja. Jaz se strinjam z vami, jaz tudi sam opažam te zadeve. Pa tudi, da ne bo kdo od kolegov iz opozicije kaj očital, neko razsipnost, kar večkrat slišimo, ista opozorila s strani Fiskalnega sveta prihajala tudi pred prejšnjo vlado. Malo sem gledal, tudi v prejšnjem mandatu sem sledil, tako da ni nič tu kakšna kaj posebnega. Tisto, kar mene moti, sem prišel, sem prej delal v gospodarstvu in moti malo to, da so ta poročila bolj kontrolirate obseg porabljenih sredstev. Jaz pa, malo mi tu manjka nekako neko merjenje učinkovitosti s strani / nerazumljivo/ pa taki, smo še daleč od tega, da bi se ukvarjali v tej državi, zato me zanima, če so kakšna priporočila Fiskalnega sveta, glede boljšega preverjanja racionalnosti te porabe. Nič, zaenkrat toliko, hvala lepa.