Hvala za besedo, gospod predsednik. Lep pozdrav vsem prisotnim.
Pred nami je v samostojni Sloveniji četrta reforma, če štejemo še tisto, ki je padla na referendumu peta, in lahko rečem, da je najmanj neugodna reforma, ker reformo se šteje, kot da kaj neugodnega prinese oziroma jo bom pod narekovaji rekel, je najbolj prijazna reforma. Če je bil ZPIZ-1 izključno cilj vzdržnost sistema, ZPIZ-2 je bila kombinacija vzdržnosti in dostojnejše pokojnine, je tukaj, kot se je minister in državni sekretar, kot sta že omenila, je glavni namen, se pravi, dostojnejše pokojnine, kot je bilo lepo rečeno, če ni vzdržno tudi cilj dosežen, za vzdržne pa je, kar je tudi pokazal, potem ne bi bilo dobro. Tako da bi bilo, bomo rekli, ko bodo ljudje poslušali in če bodo celovito pogledali, bodo videli, da gre res za, pod narekovajem, prijazno reformo. Zelo pomembno je, kar je bilo težava pri ZPIZ-2, ko se je delala v času krize, da se dela v času, ko je dobra gospodarska situacija. Pogledi so sigurno drugačni in je bilo doseženo marsikaj več. Izredno pomembno, kar smo pogrešali pri prejšnjih reformah, da se pogoji začnejo spreminjati šele čez dve leti, se pravi, kar bo neugodno. Veliko ugodnosti pa se že začne s 1. 1. 2026. Jaz upam, da bo začela takrat veljati. Minister je od začetka nakazal pa, da sta z državnim sekretarjem hitro ugotovila, kje je realnost v našem sistemu in tako je prav, da se daje poudarek na stabilnem prvem stebru, obveznem zavarovanju in ni bilo te nevarnosti, kar me je še posebej veselilo, če se spomnim, kaj se je dogajalo v letu 2009. Brez dviga upokojitvene starosti ni reforme.
Zdaj pa, če pogledamo ZPIZ-2, ki je čez noč prinesel zaradi ukinitve dodane dobe, zaradi študij in vojaščine, da so nekateri morali del…, dlje delati, se pravi se kasneje upokojiti za pet let, je tukaj po končanem prehodu 2035 najdaljše podaljšanje za posameznika za dve leti. Ostaja 40 let, do 2035 pokojninske dobe brez dokupa. Potem ugodnejše pokojninske dobe, izenačitev dob, kar pomeni tudi večjo preglednost sistema in posledično odpravo predčasne pokojnine. Tisti amandma je, bom rekel, po moje mimo, ko predlaga, da še predčasno ostane, se pravi, predčasne ni več, bila je grda, zmanjšanje in preide v starostno pokojnino, kjer je tudi zmanjšanje starostnih mej. Tudi v prehodnem obdobju, manjši malusi pri predčasni pokojnini. Odmerni odstotek 70, pa invalidske pokojnine od najnižje pokojninske osnove iz 41 na 50. Če bi me, predno so se pogajanja začela, bi rekel, to je misija nemogočega. Pa imamo 70 odstotkov in invalidske pokojnine, se pravi od najnižje iz 41 na 50, kar pomeni 22 odstotkov več, pa ne pozabimo, od 1. 1. 2026, če bo začel zakon veljati, bo 9 tisoč upokojencev, ki zdaj prejema 490, dobilo skoraj 610. pa še 14 tisoč tistih, ki imajo manj kot skoraj 610. Tako da za dostojnejše pokojnine izredno veliko narejeno.
Podaljšanje refe…, tudi, ne, je bilo že rečeno. Ne smemo pozabiti. Zdaj se ugodnejše vrednotenje pokojninske dobe brez dokupa, je, ko je nad, ko je dosežena starost in 40 let. Sedaj bo dovolj 40 let. Ne bo potrebna starost, se bo že ugodnejše vrednotilo. Referenčno obdobje. Vsi želimo ali pa večina, da je pokojnina čim več odraz plačanih prispevkov. Socialnih korektivov imamo zelo veliko. Za 35 odstotkov tistih, ki imajo že zdaj od najnižje pa najbrž jih bo toliko tudi naprej, od starostne pokojnine, dve tretjini invalidske pokojnine se bo, bodo samo pridobivali z odmernim odstotkom. Iskali so se kompenzacijski ukrepi, ne, kar so bili že našteti, tako da za izvajanje zavod ne bo imel dve leti časa, ker že vsi čakajo, da bodo že lahko si izračunali pokojnino. Usklajevanje. Sem vesel, da je prišlo do dogovora za deset let, 50, 50. Uveden zimski dodatek pa dober signal tudi mladim, da bodo lahko pričakovali dostojnejše pokojnine, kot so in ne bodo bežali zaradi tega v izven tega sistema razmišljanj. Hvala lepa.