Lepo pozdravljeni. Hvala za besedo.
Torej, s strani Ministrstva za javno upravo izražamo podporo letnemu poročilu informacijskega pooblaščenca in tudi zahvalo za pripravljeno. Z Uradom informacijskega pooblaščenca ministrstvo že vseskozi dobro in tvorno sodeluje in seveda resno pristopa k priporočilom tega organa. Tako glede različnih aktivnosti in naporov za izvedbo usposabljanj iz naše strani ali skupne seveda s področja dostopa do informacij javnega značaja in nenazadnje njihove ponovne uporabe. Izpostavil bi tudi, da vendarle glede na poročilo večina zadev na prvi stopnji jim je v celoti ugodeno. Res je. Torej, v teh primerih so prosilci prejeli vse zahtevane informacije. Najpogostejši razlog za tako imenovano delno zavrnitev zahteve pa je bilo varstvo osebnih podatkov. V teh primerih seveda organi, bi rekel, omogočijo delni dostop oziroma prikrijejo, kar je osebnih podatkov. Tu bi izrazil še, bi rekel, zadovoljstvo v kontekstu tega, da pada število pritožb na tako imenovani molk organa, kar je seveda tudi bilo že omenjeno, Ampak tudi z naše strani je to dober trend, ki seveda viša transparentnost državnih in drugih javnih organov. Torej, lahko na nek način sklepamo, da večina zavezancev po Zakonu o dostopu do informacij javnega značaja relativno dobro pozna vsebino in te obveznosti, ki jih seveda imajo. Tako na spletnih straneh informacijskega pooblaščenca kot nenazadnje na spletnih straneh ministrstva je na voljo veliko gradiv. Tudi ministrstvo redno izdaja različna mnenja, ki jih seveda tudi objavljamo. Lahko se pa seveda splošno strinjamo z ugotovitvijo, da so še možnosti za napredek in izboljšave.
Ministrstvo za javno upravo je v lanskem letu, pa morda še omenim še v začetku letošnjega, tudi izvedlo nekaj usposabljanj na temo dostopa do informacij javnega značaja. Tako, eno je bilo splošno tematsko, drugo pa namenjeno konkretneje inšpektorjem, ki je pa tako področje dostopa do informacij javnega značaja imelo kot varovanje osebnih podatkov.
Morda ključna problematika, ki jo zaznavamo na ministrstvu v kontaktu z zavezanci. Pravzaprav se vleče to že vsa leta. Zavezanci se še vedno na nek način, ker so res zelo širok nabor, se še zmeraj soočajo s tem dejstvom, da so pravzaprav delovne naloge glede dostopa do informacij javnega značaja postale redne delovne naloge. Kajti, pač je to zaveza za vse javne organe. In da je seveda s povečanjem števila zahtev na tem področju treba ustrezno reagirati tudi na kadrovskem področju. Pa ne nujno samo z večanjem, ampak tudi z usposabljanji in zagotovitvijo strokovnosti ljudi, ki se seveda s tem ukvarjajo. Žal ali pa ne žal, no, ampak pogosto pa zavezanci, ta trend opažamo, prejemajo take zelo široke zahteve, ki lahko vsebujejo tudi na stotine ali pa tisoče dokumentov, kar pa seveda kakšen manjši organ, manjši inšpektorat denimo, lahko precej ohromi. Tako da ta obseg in tudi nenazadnje, kot že omenjeno s strani informacijskega pooblaščenca, večanje zahtevnosti in kompleksnosti zadev je tudi po našem mnenju zelo verjetno eden glavnih razlogov za vse večje število zoper molk organov v splošnem. Tu, kot sem že prej rekel, razveseljivo je, da se je pravzaprav na splošno ta številka zmanjšala. Na nek način me kot predstavnika ministrstva veseli, da je tudi na državnih organih to malo manjše. Ni pa razveseljivo seveda, da je na področju lokalnih skupnosti pa se je to povečalo. In tu lahko ponovim kot že julija, da seveda smo na MJU na voljo tudi za vse občine.
Mogoče še to omenim, da ministrstvo kot pristojno ministrstvo za ta zakon nudi ustrezno podporo vsem prosilcem in zavezancem za dostop do informacij javnega značaja pri nezavezujoči razlagi zakona. Na spletnih straneh MJU oziroma Sektorja za transparentnost, integriteto in politični sistem so objavljena tudi vsa mnenja, pojasnila in odgovori na vprašanja posameznih zavezancev zato, da jih seveda lahko vidijo in se izobrazijo vsi. Še vedno je v teku pa postopek javnega naročanja za izbiro izvajalca za izdelavo aplikacije oziroma nekega orodja za anonimizacijo dokumentov. Kot sem prej omenil, pogost razlog za delno ugoditev je, so osebni podatki in plan je, da se naredi aplikacija za zavezance, da bo to precej lažje; kot sem omenil, sploh kakšni inšpektorati zelo pogosto zadnje čase dobivajo take zahteve, da bi jim seveda tako orodje lahko precej koristilo. Torej ministrstvo kot tako bo v zvezi s temi težavami, ki se pojavljajo pri reševanju zahtevkov, še posebej na občinah v letošnjem letu ob dnevu pravice vedeti pripravilo nek generalni povzetek pravnih mnenj, ki so bila posredovana posameznim občinam. In iz tega, iz tega skupnega bo lahko postalo to seveda dostopno tudi vsem ostalim.
S tem bi pravzaprav zaključil in, če dovolite, še enkrat zahvala informacijskemu pooblaščencu za kakovostno pripravljeno poročilo in seveda njihovo delo. Hvala.