Spoštovani, spoštovana, hvala za besedo. Lep pozdrav zagovorniku, seveda tudi s strani Ministrstva za javno upravo. Prav tako se tudi sam pridružujem že izraženim zahvalam za vaše delo. Mogoče tudi v luči predstavitve naj omenim še posebej tudi z javnimi uslužbenkam in uslužbenci, občinami in tako naprej, da se seveda to širi. Verjamem, tudi z našim sodelovanjem in podporo.
Zdaj morda na temo poročila, ki smo ga seveda skrbno proučili in se zahvaljujemo in se pridružujem tudi ostalim na ta način kako pomembno ogledalo to je, kot ste že sami v uvodni predstavitvi izpostavili, nek primer, ki pa se je v vmesnem času na srečo seveda že odpravil z novim zakonom o javnih uslužbencih pa ne bi zdaj še dodatno izgubljal teh besed. Ampak mogoče s strani Ministrstva za javno upravo veliko na to damo, še posebej skozi kontekst usposabljanja javnih uslužbenk in uslužbencev, tako glede na pomoč in informiranja, glede varovanja dostojanstva zaposlenih. Izvedli smo usposabljanja, kjer so se javni uslužbenci seznanili tudi z opredelitvami spolnega drugega nadlegovanja in trpinčenja in seveda z dolžnost ukrepanja v teh primerih.
Prav tako smo izvedli spletno usposabljanje o vključevanju vidika spola v delo in v oblikovanje politik nenazadnje. Prav tako tudi tu je bil cilj javne uslužbenke in uslužbence ozavestiti o enakosti, enakopravnosti in seveda enakih možnosti. Ne morem mimo omembe tudi še usposabljanj za vodilne javne uslužbence in uslužbenke, seveda, ki je fokusirano na vodenje v upravi v okviru katerega pa se slušateljice in slušatelji seveda spoznajo in seznanijo s koncepti človekovih pravic, enakih možnosti in pomembnosti integritete vodje. Prav tako pa seveda s pristojnostmi tako zagovornika in ne nazadnje Zakon o varstvu pred diskriminacijo.
Morda še vredno omembe. Prav tako smo v okviru projekta Unicefove varne točke pomoč otrokom in mladostnikom v stiski, kjer smo sodelovali pri izvedbi več, konkretno šest usposabljanj, s projektom nadaljujemo na ministrstvu tudi v letošnjem letu.
Morda še zadnja točka na teh ukrepih. Nadgradili smo lani tudi informacijski sistem za upravljanje in razvoj zaposlenih v državni upravi, tako imenovani informacijski sistem Muza, katerega cilj je nenazadnje zagotoviti informacijsko podporo pri strateškem upravljanju in razvoju človeških virov.
Morda, če se smem za kratek čas dotakniti samo še priporočil iz poročila. Po skrbnem pregledu lahko rečem, da smo veliko večino jih uresničili oziroma vsaj deloma, ker smo seveda v odzivu tudi razložili zakaj, če sem prav gledal dveh na področju javnih, Zakona o javnih uslužbencev sicer nismo uresničili, ampak smo tudi razložili zakaj ne. Konkretno gre za to, da je že urejeno v drugem predpisu. To je bil tudi največji set priporočil.
Drugi del, ki se je pa nanašal pa na volitve oziroma na, bi rekel, določene skupine volivcev in volivk, kjer pa se je tako na zakonodajni ravni spremenilo, pač s spremembo Zakona o volitvah v Državni zbor in pa seveda tudi na operativni ravni, če smem tako reči v smislu s posodobitvijo gradiv in pomočjo pač, bi rekel, volivkam in volivcem, ki imajo torej intelektualne in psihosocialne invalidnosti.
In nenazadnje še področje upravnih enot sploh meni osebno ljubo in tako uslužbenk in uslužbencev tam, ki se seveda vsakodnevno trudijo in so veliko v stiku z uporabniki, kjer pa seveda lahko prihaja do tudi kakšnih, bi rekel, zadev. In ena je bila opažena v smislu, na področju tujcev. Ampak tu je, moram reči, ministrstvo takrat tudi reagiralo, obvestilo tako upravne enote, pristojno ministrstvo, pridobilo nazaj informacije in seveda na to temo imamo še posebej pozornost.
Tako da na koncu, če sklenem, še enkrat zahvala za tako poročilo kot priporočila. Tudi tvorno sodelovanje, tudi v letošnjem letu in le tako naprej. Hvala.