Hvala za besedo, lep pozdrav vsem.
Torej naša služba je z vidika svojih z zakonom in Poslovnikom Državnega zbora z določenimi pristojnostmi predlog zakona preučila in dala pisno mnenje, iz katerega izhaja naslednje. Pri 1. členu se predlaga omejitev usmerjanja policije s posamičnimi usmeritvami ministra izrecno le glede pristojnosti, nalog in položaja državnega tožilca v predkazenskem postopku - določba je nejasna glede dopustnosti takih usmeritev v drugih fazah kazenskega postopka. Pri 3. členu smo nadalje opozorili, da nova naloga Generalne policijske uprave glede nalog prevoznika helikopterskih prevozov za določene potrebe s področja zdravstvenega varstva ne upošteva resornega načela delovanja organov državne uprave po Zakonu o državni upravi in bi bilo treba to ureditev jasneje povezati s področno ureditvijo zdravstvene dejavnosti oziroma zdravniške službe. Nadalje pri 9. členu je treba novi 30.a člen zakona dopolniti z vsebino nalog, pogojev, meril in načinov uporabe in ravnanja s službenimi živalmi z navezavo na ustrezne zakone, ki ta vprašanja že urejajo, torej Stvarnopravni zakonik, Zakon o zaščiti živali - ugotovim lahko tudi, da je v zakonodajni postopek vložen še en predlog na podobno tematiko, torej Predlog zakona o zdravju živali, ki bi tudi lahko vplival na ta vprašanja - ali pa te vsebine določiti neposredno v tem zakonu, torej v predlogu zakona za dopolnitev Zakona o organiziranosti in delu v policiji, in ne zgolj odkazati na podzakonsko urejanje brez ustrezne vsebinske vezanosti na zakon. Potem pri 14. členu smo opozorili, da je treba trajanje pogodbe o sodelovanju med policijo in veteranskimi in drugimi stanovskimi organizacijami ter njeno podaljševanje jasneje urediti in tudi pojasniti razloge, da se ta pogodba sklepa za točno pet let.
Potem pri 18. členu smo opozorili na neskladje med drugim in šestim odstavkom spremenjenega 51. člena. Pri 20. členu smo opozorili, da je cilj, ki ga navaja predlagatelj in ki je v izenačitvi položaja policistov in drugih javnih uslužbencev glede delovno pravnih posledic nepogojne kazni zapora nad šest mesecev že dosežen z veljavno zakonodajo, ki ureja javne uslužbence. Potem pri 32. členu, torej za novi 96.a člen zakona je treba določneje urediti izjeme tako, da relevantna ureditev ne bo odvisna od interpretiranja tega zakona in drugih zakonov, ki lahko pridejo v poštev. Potem glede 33. člena. v zvezi z 21. členom smo opozorili, da se novi način obdobnega preverjanja strokovnega znanja policistov vsebinsko ne razlikuje od že obstoječega sistema strokovnega in psihofizičnega usposabljanja, kar pomeni podvajanje ureditve in lahko prekomerno poseže v svobodo dela iz 49. člena Ustave. Ta novi način preverjanja strokovnega znanja je tudi podnormiran in ni ustrezno utemeljen, zato je treba njegovo uvedbo ponovno pretehtati. Potem pri 39. členu smo opozorili, da je treba novi 109.č člen zakona uskladiti z zahtevami, ki jih glede varstva osebnih podatkov določa 38. člen Ustave, Zakon o varstvu osebnih podatkov in tudi splošna uredba Evropske unije o varstvu podatkov. Imeli smo tudi pripombe k posameznim prehodnim določbam, kjer smo dali pripombe glede določnosti njihovega besedila in pripombe redakcijske narave.
Toliko o našem mnenju. Zdaj glede amandmajev, ki so vloženi oziroma pripravljeni, torej amandmaji koalicijskih poslanskih skupin, k tem nimam pripomb, ker ustrezno odpravljajo pomisleke iz našega mnenja. Pač pa moram povedati glede predloga za amandma odbora k 33. členu, ki ga vlagajo ravno tako koalicijske poslanske skupine, da je besedilo njegovega tretjega odstavka, novega 97.a člena, nejasno. ker v zvezi s posebnim članom komisije, ki ga predlaga ministrstvo, določa, določba omogoča različne razlage njegovega, njenega pomena, kar je treba razjasniti vsaj do seje Državnega zbora o tem predlogu zakona. Gre sicer za del besedila, ki se glasi, če jih posamezni, če jih za posamezni primer obdobnega preverjanja strokovnega znanja predlaga ministrstvo, gre za vprašanje, ali se ta posamezni primer obdobnega preverjanja strokovnega znanja nanaša na posameznega kandidata, ki bo opravljal to usposabljanje oziroma preverjanje ali na tako imenovan kontingent obdobnega preverjanja, ker se bo ta odvijal na več let, posebej. Tako, da to bi bilo treba še razjasniti.
Moram povedati, da sem pri oblikovanju te določbe sicer sodelovala kot predstavnica Zakonodajno-pravne službe, vendar čistopis besedila novega 97.a člena, smo prejeli šele danes pred sejo in tega v času pred sejo tega odbora ni bilo mogoče razrešiti. Hvala lepa.