Govor

Miran Gajšek

Hvala lepa, spoštovani predsedujoči.

Spoštovani poslanke in poslanci, vsi prisotni!

Povedal vam bom informacije oziroma podatke z vidika pristojnosti Ministrstva za naravne vire in prostor. Določene stvari je že povedal državni sekretar Luka Omladič, bom pa jih ponovil in pogledal tudi z drugega zornega kota.

Zdaj, najprej bi poudaril, da seveda imamo strategijo prostorskega razvoja Republike Slovenije, ki je nek splošen dokument, je pa potrebno, ne, zakaj, zato ker poudarjamo, da moramo imeti stanovanja po celotni Sloveniji, predvsem v središčih policentričnega urbanega sistema, predvsem v regionalnih centrih, poudarjamo, da mora biti blizu delovnih mest, da ni treba potovati iz enega dela Slovenije v drugega in da mora biti tudi kolikor se da, dostopnost do sistema javnega potniškega prometa. To je seveda strategija. To strategijo je težko dosegati. Zdaj bom pa bolj konkretno povedal. Kot je že povedal državni sekretar Omladič, smo, je Državni zbor sprejel Zakon o urejanju prostora in gradbeni zakon. Katera dva sta že tudi bila objavljena v Uradnem listu in bosta v kratkem začela veljati. Tudi mi, ki smo delali na teh dveh zakonih, se še pravzaprav mogoče niti ne zavedamo, da smo dejansko zdaj vzpostavili sistemski okvir, da se lahko, poudarjam lahko pospeši, pospešijo postopki tako umeščanja v prostor kot tudi izdaje gradbenih dovoljenj. Zakaj? Zaradi tega, ker bodo, in to lahko napovedujem, do konca tega leta pripravljeni tudi tisti podzakonski akti, na katere čakamo, na nekatere že 15 let. Zaradi tega, ker smo že z dosedanjim delom pokazali na Ministrstvu za naravne vire in prostor, da se da hitreje umeščati v prostor. Konkreten dokaz so državni prostorski načrti. In smo to prakso zdaj prenesli v zakonsko ureditev, tako glede, tako glede umeščanja v prostor kot tudi glede pridobivanja gradbenih dovoljenj. Zato ker smo nekateri, nekatere dobre prakse, bom povedal konkreten primer iz popoplavne obnove, iz zakonodaje, ki je nastala po katastrofalnih poplavah avgusta pred dvema letoma. Kjer smo vgradili v to, konkretno sem mogoče že večkrat povedal primer. Da je glede na sklep Vlade Upravna enota Slovenj Gradec v dveh dneh izdala gradbeno dovoljenje, gradbeno dovoljenje za lokacijsko preveritev, ker se je projekt za pridobitev gradbenega dovoljenja delal istočasno in to je zdaj vgrajeno tudi v zakonodajo. Zakaj to pravim? Zaradi tega, ker smo dokazali, da se da in tudi tisto stanovanje je rešitev stanovanjske, stanovanjske problematike.

Zdaj, kar se tiče komunalnega prispevka. Veste, to je seveda za večno zahtevno vprašanje. Od nekod pač denar za komunalno opremo mora priti, ker stavbe brez komunalne opreme ni. Seveda, v noveli ZURP je določeno, da občina lahko predpiše delno ali celotno oprostitev plačila komunalnega prispevka, torej tudi za vse stanovanjske stavbe. In občina lahko predpiše tudi oprostitev plačila komunalnega prispevka za novo in obstoječo komunalno opremo, konkretno za javna najemna stanovanja, kar je usklajeno s politiko Ministrstva za solidarno prihodnost oziroma Vlade Republike Slovenije. In to je pristojnost posamične občine, kot je tudi urejanje prostora, pristojnost posamične občine. Glede NUSZ je dejstvo, da že sedaj je omogočena petletna oprostitev plačila NUSZ. Ker pa vsi poznamo peripetije leta 2013 pa 2014 glede sodbe Ustavnega sodišča, pač ni mogoče tega spreminjati in ostaja pač petletno.

Zdaj, kar se tiče, še ena stvar, zdaj smo prišli na eno prostorsko politiko ali pa zemljiško politiko. Tudi evidenca stavbnih zemljišč je pomembna. V bistvu zakaj? Zato ker stavbna zemljišča predstavljajo pomemben gospodarski in družbeni kapital, niso pa vsa obstoječa stavbna zemljišča tudi v resnici pozidana. Zakon zahteva, da se ZURP da se evidenca stavbnih zemljišč postavi najkasneje do 31. decembra naslednjega leta, se pravi leta 2026. Mi smo zdaj sofinancirali občinam to evidenco na podlagi popolnoma jasnih pravil, kar pomeni, da bodo občine imele evidenco ne, da se bo lahko tudi z določenimi ukrepi zemljiške politike, tudi to je prepuščeno občinam oziroma sistemskem okviru zakonodaje, spodbudilo in s tem, ko se bo spodbudilo, se bo pridobil tudi denar za komunalno opremo in tudi za javna in za javna, za javna najemna stanovanja.

Jaz bi s tem zaključil. Predvsem poudarjam to, da kar se tiče umeščanja v prostor in graditve objektov ocenjujem, da smo na MNVP tako s prakso dela kot tudi s sistemskim okvirom nove zakonodaje, ki bo uveljavljena, če se ne motim, v enem tednu oziroma v desetih dneh. dejansko vzpostavili okvir tudi za hitrejše umeščanje v prostor in za pridobivanje gradbenih dovoljenj za stanovanjsko problematiko. Hvala.