Govor

Sonja Bien Karlovšek

Ja, hvala za besedo. Zakonodajno-pravna služba je predlog zakona preučila z vidika njegove skladnosti z Ustavo Republike Slovenije, pravnim sistemom in z zakonodajno tehničnega vidika. V pisnem mnenju k predlogu zakona je s pravno sistemskega vidika opozorila, da je treba dodatno pretehtati predlagano ureditev, na podlagi katere bo Družba za upravljanje javnega potniškega prometa izvajala vse aktivnosti v postopkih dodeljevanja pogodb za izvajanje gospodarske javne službe v svojem imenu in za svoj račun in da je treba zagotoviti skladno z Zakonom o gospodarskih javnih službah in Zakonom o javno zasebnem partnerstvu. Iz njiju namreč izhaja, da je, da je koncesijsko razmerje med državo, lokalno skupnostjo ali drugo osebo javnega prava kot koncedentom na eni strani in pravno ali fizično osebo kot koncesionarjem na drugi strani. Družba za upravljanje javnega potniškega prometa je namreč gospodarska družba, torej pravna oseba zasebnega prava. Je pa v pojasnilih, ki jih je v odgovoru na mnenje poslalo Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo, obrazloženo, da se po njihovi presoji ostaja znotraj zakonskih okvirov, ker bo javni linijski prevoz še naprej zagotavljala Republika Slovenija, ki je ustanoviteljica in izključno lastnica družbe in nad njo izvaja tudi nadzor.

Poleg tega je Zakonodajno-pravna služba dala še dve pripombi, z namenom zagotoviti večjo jasnost predlagane ureditve, od katerih je pripomba k 3. členu z amandmajem odpravljena. Hvala.