Hvala za besedo, lep pozdrav vsem.
Komisija Državnega sveta za državno ureditev je obravnavala predlagan zakon in ga podprla. Je pa poudarila, da bi morali biti v sistemu zaščite in reševanja vsi ustrezno plačani, nagrajeni za svoje delo. Predvsem je bilo vprašanje oziroma poudarek na ljudi, ki so pripadniki civilne zaščite in delajo v lokalnem okolju, niso zaposleni v sistemu zaščite in reševanja. Brez njih sistem bi težko deloval, niso pa upravičeni do teh dodatkov. Glede finančnih posledic je bilo opozorjeno, da predlagani zakon lokalnim skupnostim nalaga nove finančne obveznosti, ne zagotavlja pa dodatnih sredstev, to je za ljudi, ki so v sistemu zaščite in reševanja in zaposleni na lokalnem nivoju. Zanimalo nas je ali je Ministrstvo za obrambo v času razprave o predlogu zakona prejelo kakšne pripombe reprezentativnih združenj lokalnih skupnosti. Ker navadno se dodatne naloge lokalnim skupnostim nalaga, reče pa se, da bodo sredstva zagotovljena v okviru višje povprečnine, ki pa je odvisna od pogajanj v prihodnje in je vprašanje ali do ustreznega povišanja potem v resnici tudi pride. Menili smo, da bi bilo najbolj transparentno, če bi država prevzela finančno breme vseh zaposlenih v sistemu zaščite in reševanja. Zanimalo nas je tudi, kako bo potekal ta prehod z desetih na pet let, se pravi ali bo nekdo, ki je sedaj zaposlen sedem let, dobil za nazaj za dve leti ta dodatek ali ne. Je bilo pojasnjeno, da pač ne, da bo zakon veljal od trenutka veljave naprej. Omenjene so bile pa tudi anomalije v splošnem sistema plač, ker obstajajo tudi drugi deficitarni poklici, ki bi si zaslužili dodatek za stalnost, kot so recimo v zdravstvu ali pa v šolstvu. Se pravi, kot sem pa dejal, komisija je predlog zakona podprla.
Hvala.