Govor

Hvala predsednica, lep pozdrav. Pred nami je Predlog zakona o dopolnitvi Zakona o lokalni samoupravi, ki prinaša eno samo vsebinsko spremembo. Z dopolnitvijo 37.b člena je predlagano, da je funkcija občinskega funkcionarja italijanske in madžarske narodne skupnosti združljiva s članstvom in dejavnostmi opravljanja, nadzora ali zastopanja v občinskih italijanskih in madžarskih samoupravnih narodnih skupnostih ter v italijanski in madžarski samoupravni narodni skupnosti v Republiki Sloveniji, v kateri se te povezujejo. Funkcija občinskega funkcionarja, izvoljenega z liste politične stranke ali volivcev, ki je hkrati tudi pripadnik italijanske ali madžarske narodne skupnosti pa bi bila združljiva s članstvom v svetu samoupravne narodne skupnosti, ni pa združljiva s položajem in nalogami predsednika in podpredsednika sveta samoupravne narodne skupnosti. S tem predlogom se dodatno širi izjema glede nezdružljivosti funkcij. S tem predlogom se bo privilegiralo nekaj deset ljudi. Posebna ureditev se bo samo še bolj normalizirala. Ne smemo namreč pozabiti zakaj je bila osnovna sprememba Zakona o poslancih, po kateri se današnji predlog zgleduje sploh izpeljana. Zato, da se reši individualni problem določenega posameznika. S širitvijo take ureditve na občinsko raven samo še bolj načenjamo načela sistema, ki naj bi temeljil na preprečevanju konflikta interesov. Skratka, s tem zakonom se še dodatno krepijo privilegiji določene skupine funkcionarjev, s čimer odpiramo Pandorino skrinjico. Ko enkrat narediš izjemo, kar smo naredili s sprejetjem sprememb Zakona o poslancih, je jasno, da apetiti po še in še dodatnih privilegijih in izjemah le še naraščajo. In zakonski predlog, ki je pred nami, je točno tak. Ko duh enkrat uide iz steklenice, se korak za korakom eliminirajo varovalke za preprečevanje konflikta interesov, kar vodi do tega, da se v rokah privilegiranih posameznikov kopiči moč odločanja znotraj že tako omejene skupnosti s takimi zakonskimi avanturami, ki omogočajo kopičenje funkcij izbrancem, resno načenjamo sistem varovanja integritete in preprečevanja korupcije in dobesedno legaliziramo kolizijo interesov. Predlog nastaja domnevno v interesu zagotavljanja boljšega delovanja predstavniških organov obeh avtohtonih narodnih skupnosti. A njegova dejanska posledica bo, da se bodo vodstva skupnosti samo še bolj zaprla in zožila na ozek krog izbrancev, namesto da bi se nabor kandidatov za te funkcije razširil in omogočil čim širšo participacijo. Na participaciji in enakih možnostih naj bi temeljila demokracija. Tovrstne izjeme so anomalija, ki je demokraciji v posmeh. Če bo ta predlog sprejet, bodo najbolj prikrajšani pripadnice in pripadniki narodnostnih skupnosti, zato v Levici pri takih kravjih kupčijah nikdar nismo in tudi ne bomo sodelovali. In bomo glasovali proti. Hvala lepa.