Govor

Hvala lepa za besedo, predsedujoča.

Lep pozdrav torej predsedniku KPK, pa seveda ministrici in državnemu svetniku!

Če se tega, bom rekel, podrobneje dotaknemo, kar smo danes slišali, torej, hvala za vašo predstavitev. In sicer na svoji spletni strani imamo nekako pri KPK navedeno, slogan vodimo z zgledom, s svojo preventivo, nadzornimi aktivnostmi in krepimo raven integritete. Torej v smeri ničelne tolerance do, in, do korupcije. In nekako se vsi zavedamo, če tako rečem, pomembnosti institucije, če bi seveda le ta delala tako kvalitetno kot piše, da se trudi delati in sicer večanje števila zavezancev, rast za poročanje KPK, potem tudi rast števila prijav KPK. Številke so se dejansko povečale iz 817 za leto 2023 na, kot rečeno, celo, celo na 844. Sedaj pa poudarjate tudi, da bi nekako morali priti do večje kvalitete dela. Torej, da sama, torej, da sama ta številka prijav ne pove toliko, kot pa pove, da so obravnave boljše in da so potem tudi ti, če tako rečem, zaključni izdelki, vaša poročila, boljši in seveda, da potem pridemo tudi do tega, da bomo dejansko lovili, če se tako izrazim, ne, tudi velike ribe, ki sedaj lepo odplavajo mimo, ne. Tako nekako iz tega tudi, kar je nekako ugotavljal državni svetnik, pa njihova komisija, občine so se oglasile v zvezi s tem, da se je dejansko opozarjalo na to, na prejemanje daril, poslovnih daril v vrednosti 50 evrov. In potem tudi je bilo v poročilu zapisano, da so občine oziroma da so javne ustanove poročale o nesprejemanju teh daril, 24 takšnih primerov je bilo, ampak o nesprejemanju daril po vsej verjetnosti ni treba poročati. In sedaj, ali se ljudje sploh, bom rekel, jasno zavedajo tudi nekateri funkcionarji, ki so novi, kaj pomeni seveda ničelna toleranca do korupcije in več vrzeli. Jaz tudi nekako tukaj vidim, tako, da na primer pri, pri občinskih svetih bi bolj tole gledal kot 50 evrov daril, bi bolj gledal tole, da so pač nekateri občinski svetniki tudi hkratno v javnih ustanovah, v aktivu, nekako, če tako rečem, zaposleni ali pa v svetih in potem imajo seveda možnost nasprotovanja interesov. In jaz sam poznam recimo nekaj občinskih svetov, ki si nekateri svetniki celo uredijo preko seveda svoje funkcije v občinskem svetu, potem tudi funkcije v javnih zavodih, katerih je lastnik občina. Dejansko sami v svojem imenovanju za direktorja glasujejo, in to je pa, bom rekel, kar za obravnavati, kar ni v redu.

In potem, če se dotaknemo nekaterih naslednjih zadev, na katere smo opozarjali že pri prejšnjem poročilu. Glejte, meni se pač pojavlja vprašanje nepristranskosti vašega dela. Glede na to, da te velike, torej tale Litijska, o kateri smo govorili veliko, me zanima, če dejansko se sedaj sledi tej Litijski, ker smo imeli pač zaznana velika korupcijska tveganja, potem je pa to počasi lepo potihnilo. Priporočila so sicer bila podana, ampak sedaj, ali se spremlja to izvajanje teh vaših priporočil ali še vedno temu sledite? Potem dejansko smo imeli, pa je tudi zelo potihnila ta preiskava predsednika Vlade doktor Roberta Goloba v zvezi s političnim vmešavanjem v delo policije in pa tale, kako naj rečem, vpijoča zadeva Karigador. Glejte, nismo prišli do nobenih zaključkov, spet, spet bom rekel, prišli ste do nekih informacij, potem pa je vse potihnil, no. Potem imamo še vedno ta sistem javnega zdravstva, pa še vedno ne deluje to, ko smo se dejansko takrat tudi, se je KPK vključil, seveda, k izvedbi analize delovanja javnega sektorja, še posebej javnega zdravstva, ker smo tam namenili ogromne vsote denarja, da bi prišli do rezultatov in spet, kot rečeno, ne, nismo dejansko prišli in izsledili nekaterih porab javnih sredstev, katera so sigurno šla ven po nekaterih obvodih. Se pravi, tega, teh velikih rib ne znamo ustaviti, te majhne, ko se pač gre za 50 evrov, pa lovimo. In meni je žal, da pač se moram, da se, da iz tega poročila, kar smo pač prebrali, se moram nekako opredeljevati do njega, da mi ne izgleda vaše delo popolnoma nepristransko, ampak na nekatere prijave se naredi veliko bomb, na druge pa počasi potem potihne.

Hvala lepa.