Hvala lepa za besedo.
Lepo vsi pozdravljeni!
Hvala lepa za vaše poročilo, obširno in zelo jasno napisano in bom citiral kar iz poročila: "Čeprav se je delo komisije v dveh desetletjih razvilo, okrepilo in profesionalizirano, ugotavljamo, da se odnos pomembnega dela politike do komisije v tem času ni bistveno spremenil. Komisija ugotavlja, da naše ugotovitve in priporočila niso upoštevana v zadostni meri, tudi v povezavi s počasnim spremljanjem nove resolucije o preprečevanju korupcije v Republiki Sloveniji."
Zdaj, to mislim, da tudi Nova Slovenija večkrat poudarja, da morda KPK nima dovolj moči, da bi kaj več premaknila, Kar povzroča, da se potem sprašuje ljudstvo, zakaj dejansko je in to je, to ni zelo slabo, da je to, to, zato ker jaz mislim, da je vaša vloga je zelo pomembna v tej državi. No, slišal sem, da ste že pripravili akcijski načrt, ga nisem vse prebral, bi pa izvedel(?) s tem, kar je tukaj piše, pozdravljam, da je Ministrstvo za pravosodje v začetku letošnjega leta vendarle pristopilo k spremembam Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije, ker si hkrati želimo, da bi bil postopek spremembe hiter in učinkovit ter da bi v čim večji meri upoštevali naše pripombe in predloge, ki jih dajemo že vrsto let in so bili oblikovani na podlagi v praksi zaznanih pomanjkljivosti. Tako o nujnosti sankcij za pravnomočne kršitve integritete obveznega vsebinskega odziva na priporočila, ki jih izdajamo ob zaznanih korupcijskih tveganj do nujnih sprememb na področju lobiranja, nezdružljivosti funkcij, premoženjskega stanja in drugih.
Tukaj bi jaz dodal omejitev poslovanja in ko se gre v nasprotje interesov. Tukaj ni izrecno povedano, smo pa videli, da je 2024 je bilo nemalo tega. Bi vprašal ministrico, kako gre ta priprava tega, noveliranja zakona in kdaj ga lahko bomo imeli v Državnem zboru za obravnavo? In kaj v bistvu, če lahko še danes poveste, katere v bistvu so na glavne spremembe, ki bo pomagalo to KPK, da bo bolj učinkovito rezultiralo njihove ugotovitve? Tukaj imamo tudi zdaj izpostavljeno platformo za sprejemanje transakcije, tako, tako, računov tako fizičnim kot pravnim osebam. Tako, da(?) smo to tudi pozdravili, zato ker je pomagal večji transparentnosti, smo pa bili seznanjeni tudi, da(?) je Gen-I sprožil upravni spor glede tega. Bi rad videl, v kakšni situaciji je reševanje tega in kako bo končana usoda te spletne strani, ker mislim, da je zelo pomembno, da deluje.
Za konec bi pa nekaj v tem poročilu prekrškov…, prekrškovni in sodni postopki, in tukaj v letu 2024, količinsko / nerazumljivo/ kršitev v povezavi z lobiranjem dobrih 40 odstotkov, drugi je področje kršitev v povezavi z omejitvami poslovanja, tretji, kršitev nasprotij interesov, četrti, kršitev v povezavi s poročanjem premoženjskega stanja, saj o tem je bilo tudi danes govora. Če gledamo trend od leta 2020, število uvedenih prekrškovnih postopkov, ki jih je bilo 56, v letu 2024 pa 197, trikrat več. In če grem pogledati število stikov, o katerih so poročali lobiranci, imamo 2020, 5 tisoč 345, 2024 pa 4 tisoč 44. To po mojem gre za direktno povezavo med deklariranim stikom in rezultatom tega tveganja, koruptivnega tveganja, zaradi, zaradi nespoštovanja prijav lobirancev. Od vsega tega me je pa najbolj presenetilo to, da v celem letu 2024(?) na lokalni, na lokalni ravni je bilo prijavljenih samo 11 lobističnih stikov in tukaj jaz vidim, da je eno veliko pomanjkanje. V zvezi s tem jaz sprašujem, zato, ker nisem / nerazumljivo/ akcijski načrt prebral, kako točno, prvo, če mislite, da je ta vzporednica bila prijavljena lobistom in kršitvam pri lobiranju, drugo pa, in v tem akcijskem načrtu, če imate kako opredeljeno to tematiko?
Hvala lepa.