Hvala lepa in lep pozdrav vsem!
Torej, Zakonodajno-pravna služba je predlog zakona preučila z vidika njegove skladnosti z Ustavo, pravnim sistemom in iz zakonodajno-tehničnega vidika in pripravila pisno mnenje. V mnenju smo opozorili, da predlog zakona z več vidikov odstopa od sistemske ureditve odškodninskega prava v zvezi s povrnitvijo premoženjske škode. Bistveni odstop je v tem, da se nastanek premoženjske škode kot nujne predpostavke odškodninske odgovornosti in obseg škode v postopku ne bosta ugotavljala, temveč je pridobitev pravice vezana na že priznani status določene kategorije žrtve vojnega nasilja. Predlagana rešitev s tem postavlja v enak položaj vse upravičence, ne glede na to ali jim je premoženjska vojna škoda dejansko nastala in ne glede na dejanski obseg te škode, zaradi česar je ureditev sporna tudi z vidika načela enakosti pred zakonom iz 14. člena Ustave. Predlog zakona izhaja iz domneve, da je vsem upravičencem nastala premoženjska vojna škoda, takšno domnevo pa bi bilo treba posebej utemeljiti, saj nastanek premoženjske škode ni nujno povezan s pridobljenim statusom niti ni bil glede vseh kategorij teh oseb določen kot pogoj za pridobitev tega statusa. Iz zakonodajnega gradiva razlogi za opustitev ugotavljanja nastanka in obsega premoženjske škode niso razvidni. Predlagana rešitev nadalje odstopa tudi od načela popolne odškodnine, ki sicer velja glede povrnitve premoženjske škode, ter z vidika dedovanja, ki ga v bistvu obravnava po pravilih, ki veljajo za povrnitev nepremoženjske škode. Z vidika načela enakosti pred zakonom smo opozorili tudi glede določitve upravičencev do pavšalnega nadomestila, predlog zakona namreč kot upravičence določa zgolj nekatere kategorije oseb s statusom žrtve vojnega nasilja, ne pa tudi vseh tistih, za katere je bila prav tako predvidena pravica do povrnitve vojne škode po posebnem zakonu. Razlogi za izključitev teh oseb v samem zakonodajnem gradivu tudi niso pojasnjeni, predlagana rešitev pa s tem tudi ne sledi povsem namenu izpolnitve zaveze, ki jo je določil Zakon o žrtvah vojnega nasilja.
V okviru pripomb k posameznim rešitvam smo opozorili, kot je bilo že omenjeno, na ustavno spornost opredelitve pojma premoženjska škoda z vidika povzročitelja nejasna opredelitev dedovanja ter podali druge pripombe z vidika jasnosti in nomotehnike. Z vloženimi amandmaji poslanskih skupin koalicije so pripombe k posameznim členom večinoma ustrezno upoštevane, niso pa v celoti odpravljeni bistveni pomisleki pravno-sistemske in ustavnopravne narave, so bila pa določena pojasnila dana tekom predstavitve na tej seji. Hvala.