Govor

Hvala lepa. Dober dan vsem. Spoštovane poslanke in poslanci.

Pred vami je obravnava predloga zakona o funkcionarjih, ki ga je vlada na 142. seji letos februarja sprejela. Področje, ki ga predlog zakona celovito, dolgoročno in premišljeno ureja, se vsebinsko ni bistveno spremenilo že od leta 1990. In v času, v katerem velja sedanji Zakon o funkcionarjih v državni upravi. to je od tega 1999 leta, smo kot država sprejeli kar nekaj pomembnih odločitev. Spremenila se je državna ureditev, sprejeta je bila nova ustava, vzpostavila se je lokalna samouprava in 2002 se je državna uprava reorganizirala in uveden je bil sistem javnih uslužbencev. Te naštete spremembe so vodile v delno urejanje funkcionarskega področja s področnimi zakoni ali pa k smiselni uporabi rešitev zakona iz leta 1990. In to ima seveda za posledice težave in zaplete tako pri določanju pravic funkcionarjev kot med trajanjem in po prenehanju mandata, kot tudi pri določanju obveznosti. In če strnem. Po naši oceni je veljavni zakon več ne odraža dejanskega stanja v državni ureditvi in ne omogoča ustreznega izvajanja v praksi. In zato ta predlog zakona, ki smo vam ga posredovali, ima namen, da sistemsko uredi pravice in obveznosti funkcionarjev glede socialnih zavarovanj, pravice povezane z opravljanjem funkcije med trajanjem funkcije in položaj in pravice funkcionarjev po prenehanju opravljanja funkcije. Ureja tudi nekatera povračila stroškov in druge prejemke, kar je sedaj urejeno začasno in sicer tako, da se funkcionarjem povračila stroškov in drugi prejemki izplačujejo pod enakimi pogoji in v enaki višini, kot to velja za javne uslužbence. Predlog zakona uvaja krovne rešitve tako za poklicne kot tudi nepoklicne funkcionarje in predlagane poglavitne rešitve zakona se nanašajo na opredelitev funkcionarjev, določitev pogojev za opravljanje funkcije ter določitev pristojnega organa za odločanje o pravicah funkcionarjev in kot sem že omenil, na ureditev pravic funkcionarjev med opravljanjem funkcije in določitev pravic po prenehanju funkcije. Med ostalimi za poklicne funkcionarje natančno določa, katere prejemke in povračila stroškov jim pripadajo. Sledi temu, da se obseg pravic glede nekaterih povračil stroškov in drugih prejemkov praviloma določa enako, kot so te pravice določene za javne uslužbence v državni upravi. Nova je tudi pravica do vrnitve na prejšnje delo najkasneje v 30 dneh po prenehanju funkcije. V vmesnem obdobju pa bo funkcionar upravičen do nadomestila plače v višini 80 odstotkov zadnje mesečne plače, ki jo je prejel, ko je opravljal funkcijo. Ureja pravico funkcionarja do pravne pomoči. Namen predlagane pravice je, da funkcionarji, ki izvajajo oblastno funkcijo, odločitve sprejemajo neodvisno. In torej brez strahu, da bodo, zaradi svoje odločitve v okviru opravljanja funkcije nosili nepotrebne stroške odškodninskega postopka. V okviru te funkcije bo imel funkcionar, okviru te pravice bo imel funkcionar, zoper katerega se vodi odškodninski postopek, zaradi opravljanja njegove funkcije, pravico do tega, da ga v postopku zastopa državno odvetništvo oziroma občinsko odvetništvo ali občinski odvetnik. In tu bi jaz na kratko za uvod rekel, da je zadosti. Tako da, če bodo in na vsa vprašanja, ki se bodo pojavila v nadaljevanju, seveda smo z mojimi sodelavci na voljo za pojasnilo. Hvala.