Spoštovani predsedujoči, spoštovani! Najlepša hvala za besedo, hvala tudi za vabilo.
Verjamem, da na vsej vladni strani, če smem tako reči, pa tudi seveda vaši delimo veselje, da seveda se skrbi za odgovorno in gospodarno porabo javnih sredstev. Gotovo me veseli to, tako kot državljana, kot nenazadnje tudi kot državnega funkcionarja, namreč odgovorna poraba javnih sredstev je imperativ, ki ga seveda tudi ta Vlada sledi. Med drugim na nek način potrjuje to tudi udeležba na današnjem zasedanju Komisije za nadzor javnih financ. Lahko še rečem, da me tudi veseli, da smo na nek način teden, pa tudi dan odprli s tako pomembno temo, ki je na nek način skupna tako opoziciji kot seveda tudi koaliciji. Da ne bom preveč časa z uvodnim besedam izgubljal. Zdaj na nek način tu jaz govorim v vladnem imenu, v zaključku bom še par besed sicer o Ministrstvu za javno upravo od koder prihajam, povedal, kot pa rečeno, široka zasedba je pa tu tukaj tudi, da smo vam na voljo za morebitna dodatna vprašanja.
Zdaj, zahteva za sklic te seje komisije se naslanja na analizo dveh odgovorov na poslanski vprašanji poslanca gospoda Andreja Antona Šturbeja iz Slovenske demokratske stranke. Eno vprašanje je bilo postavljeno leta 2023, ena pa leta 2025. Vendar, ko smo seveda pozorno proučili sklic in vsebine, smo pri tej analizi našli en problem. Namreč vprašanji ste spraševali po različnih stvareh, zato smo seveda iz vladne strani dali tudi različne odgovore, vi pa ste potem te različne odgovore med seboj primerjali, čeprav sploh ne gre za primerljive podatke, razen v tem, da so izražene v evrskih zneskih. Tako z naše strani lahko zatrdim, da je vaša analiza netočna. Pa dovolite, naj na kratko razložim. Namreč, primerjava podatkov iz odgovorov na omenjeni pisni poslanski vprašanji iz leta 2023 in leta 2025 ni mogoča, kajti nanašajo se na vsebinsko različne kategorije stroškov. Poslansko vprašanje, prvo iz leta 2023 je namreč zajemalo stroške reprezentance predsednika Vlade in ministrov ali ministric kot fizičnih oseb, medtem ko drugo vprašanje, postavljeno na začetku leta 2025 pa vključuje stroške ministrstev kot seveda državnih organov. Tako v resnici podatki, ki se primerjajo, ne kažejo, da gre za nek resen porast stroškov reprezentance, ampak gre za napačno tolmačenje podatkov, ki merijo na različne stvari oziroma tudi različen obseg teh stroškov.
Četrti člen uredbe o stroških reprezentance ureja, kdo vse je upravičen do te pravice. Na primer, funkcionarji, direktorji vladnih služb, generalni sekretar, generalni direktor in predstojnik organa v sestavi. Kot rečeno, pisno poslansko vprašanje gospoda Šturbeja iz leta 2025 in seveda posledično odgovor nanj, ki je bil prejšnji teden poslan, sta bila za to zastavljeno bistveno širše, saj nista zajemala zgolj reprezentance ministra ali ministrice, temveč tudi reprezentančne stroške generalnih sekretarjev, generalnih direktorjev ter predstojnika organa v sestavi. Posledično so bili v drugem odgovoru, torej odgovoru iz letošnjega leta, gotovo zajeti višji stroški reprezentance v primerjavi z odgovorom iz leta 2023. A z namenom zasledovanja točnosti in transparentnosti informacij, ki jih Vlada podaja v svojih odgovorih na poslanska vprašanja in ti niso namenjeni zgolj poslancem, temveč tudi splošni javnosti, se odgovore na pisna poslanska vprašanja podaja strogo v mejah samega vprašanja. Posledično je seveda odgovor na pisno poslansko vprašanje iz leta 2023 vseboval podatke o reprezentanci ministrov kot fizičnih oseb, ki so bili tudi poimensko navedeni. Odgovor na pisno poslansko vprašanje iz leta 2025 pa je vseboval podatke o reprezentanci celotnega organa ministrstva. Kot rečeno, funkcionarji, generalni sekretarji, direktorji, predstavniki, pardon, predstojniki organov v sestavi. Torej, sklepno še enkrat, ker sta bili poslanski vprašanji. Različno zastavljeni, je bil tudi način priprave odgovorov, temu ustrezno prilagojen. Kot rečeno, še enkrat, podatkov tu ni moč primerjati, kajti gre za vsebinsko različne kategorije. Preprosteje povedano: stroški reprezentance niso porasli. Imamo tudi pripravljene analize in tabele.
A kdo je zares potrošil več za reprezentanco? Iz prakse vam lahko kot državni sekretar na Ministrstvu za javno upravo povem, da je večina teh stroškov, torej večina stroškov reprezentance nastane za neke vrste osnovne vljudnosti na sestankih. Podobno kot ste nam tudi v Državnem zboru danes prijazno ponudili zjutraj kavo. Hvala. Torej kava, sok, takšne stvari na sestankih. Poleg tega stroški reprezentance lahko seveda nastanejo še za kakšno delovno kosilo, za obisk tujih ministrov, delovne večerje in, pozor, tudi za organizacijo kakšne konference. Za namen kakovostne razprave na današnji seji so moji cenjeni sodelavci, sodelavke na MJU opravili temeljito analizo stroškov reprezentance. Tako predsednika vlade kot ministrov. In ugotovili so, smo, da so ministri v času tretje Janševe vlade, torej prejšnje vlade, potrošili več na reprezentanci kot trošijo aktualni predstavniki Vlade, kar je jasno razvidno tudi iz tabele, ki jo moja cenjena sodelavka pokaže. Naj navedem nekaj primerov, pa začenši s kabinetom predsednika Vlade.