Govor

Hvala lepa za besedo, gospa predsednica. Tudi v mojem imenu vsem skupaj lep pozdrav. Jaz bom pač pokomentiral poročilo in pa te stvari, ki smo jih že slišali.

Zdaj poročilo o delu Državne revizijske komisije za 2024 ponuja pregled delovanja tega neodvisnega, samostojnega in specializiranega državnega organa, ki ima osrednjo vlogo pri zagotavljanju zakonitosti, transparentnosti in učinkovitosti javnega naročanja v Sloveniji. Samo poročilo je dobro pripravljeno in obsega vse statistične in vsebinske podatke za seznanitev zainteresiranih oziroma zainteresirane javnosti na področju revizijskih pritožb in postopkov v Republiki Sloveniji. Iz samega poročila, ki je zelo obsežno, je možno izluščiti nekatere ugotovitve in nekatere ključne, ki so bile že povedane, jih bom še enkrat poudaril oziroma tudi pokomentiral. Ena od teh je, da kljub temu, da se povečuje število javnih naročil, je manj revizij. Zdaj, iz teh podatkov, ki smo jih dobili, je možno ugotoviti, da je bilo prejeto 149 aspektov, zahtevkov za revizijo, le 2 do 3 procente postopkov se je zaključilo z revizijo. Kar kaže, da pravno varstvo ni ovira za izvedbo projektov ali črpanje evropskih sredstev. Kompleksnost zadev narašča, saj primeri postajajo vse bolj zahtevni, seveda, kajti čedalje več je teh zahtevkov na večje projekte. Največ zahtevkov je bilo v gradbeništvu in pa v infrastrukturi infrastrukturnih projektov, lahko govorimo tam okrog 820 milijonov. Izpostavljeno je bilo tudi in jaz sam smatram, da je zaskrbljujoče da pri vlaganju zahtevkov za revizijo ni zagovornikov javnega interesa. Res, da to ni njihova primarna naloga, vendar bi moralo v teh postopkih oziroma dajati zahtevke tudi Računsko sodišče, Komisija za preprečevanje korupcije in pa Javna agencija za varstvo konkurence. Kot je bilo že tudi izpostavljeno, je zelo pohvalno, in učinkovitost, saj je povprečni čas reševanja 12,65 delovnega dne, kar je bistveno pod zakonskim rokom. In jaz mislim, da je to lahko dober zgled in pa dobra praksa. Tudi. Ostalim državnim organom, kako se dela in kaj je gospodarnost oziroma učinkovitost.

Zdaj okrog prekrškov, kar se tiče, lahko vidimo, da so v padanju, saj je manj novih postopkov in pa seveda uspešnost teh je tudi višja. Kaj so najpogostejši prekrški, je bilo našteto, pa bom ponovil, ker se vsako leto ponavljajo, to so lažne izjave, ponarejanje dokumentov, drobljenje naročil, izogibanje, objava na portalu in podobno. Zdaj ostalih zadev, ki niso v poročilu, pa so bile tu že omenjene, jaz ne bom komentiral, ker smo jih obravnavali že na Komisiji za nadzor javnih financ in še tudi kje drugje, tako da so ugotovitve in pa zaključki jasni. V mojem imenu še enkrat pohvala za dobro delo in tako naprej, Hvala.