Hvala lepa za besedo, lepo pozdravljeni vsi skupaj. Vlada je v zakonodajni postopek poslala Predlog zakona o spremembah Zakona o interventnih ukrepih za odpravo posledic poplav in zemeljskih plazov iz avgusta leta 2023, in sicer glede enega ukrepa na področju reševanja stanovanjske stiske oseb, ki so bile prizadete v poplavah iz avgusta leta 2023. Sam sicer zakon predvideva na področju reševanja stanovanjske stiske teh oseb več ukrepov. Tako je predviden poseben ukrep, izjemna dodelitev neprofitnih stanovanj v najem. Skupno je bilo dodeljenih 37 neprofitnih stanovanj, trenutno jih je v najemu še vedno 23, kar kaže na to, da ravno potreba po dodelitvi neprofitnih stanovanj v najem ni bila ravno velika. Zakon tudi predvideva, da je tem najemnikom prvih 12 mesecev najemnino krila oziroma plačala država, po preteku tega obdobja pa iz bivanja plačujejo neprofitno najemnino. Gre za ukrep, ki na podoben način rešuje stanovanjsko stisko vseh tistih, ki so se iz različnih razlogov in težkih življenjskih situacij znašli v stanovanjski stiski in je bila izjemno in dodeljena neprofitno najemno stanovanje.
Drugi ukrep je bil omogočen dostop do subvencije tržne najemnine, in sicer tudi tistim, ki sicer ne izpolnjujejo pogojev za pridobitev te subvencije po Stanovanjskem zakonu, ker se zahteva kot pogoj poleg ostalih cenzusov tudi uvrstitev na prednostno listo na zadnjem razpisu za dodelitev neprofitnih stanovanj. Seveda ti prejemniki oziroma ti kandidati za to tega pogoja niso izpolnjevali, zato je bila posebna ureditev bila določena, brez izpolnjevanja tega pogoja. Subvencijo tržne najemnine je skupno uveljavljeno 11 upravičencev, daleč največje število upravičencev pa je zaprosilo za prejemanje nadomestila za stroške bivanja v drugi stanovanjski enoti, na podlagi člena, katerega predlagamo sedaj, da se nekoliko spremeni. Gre za ukrep, ki se je primarno, kjer se to nadomestilo primarno dodeli za eno leto z možnostjo podaljšanja še za eno leto, se pravi po sedaj veljavnem je eno leto z možnostjo enkratnega podaljšanja še za največ eno leto. Tako da so upravičenci, tisti, ki so prvi zaprosili za prejem tega nadomestila še vedno upravičeni do tega nadomestila. Sicer pa so bili upravičenci v najrazličnejših situacijah v različnih časovnih obdobjih prejeli, plačevali za to nadomestilo. Tako da podatki kažejo, da je tekom odpravljanja njihovih, njihovih težkih situacij zaradi teh poplav in neuporabnih stanovanj ali ogroženosti objektov, nihalo to število, tako da je s časom tudi naraščalo glede na stanje sanacija njihovih objektov. Glede na to, da pa sanacija še vedno poteka, ker gre za zelo dolgotrajne in zahtevne postopke, ocenjujemo, da je potrebno ljudem, ki se jim prvotno stanovanje še vedno sanira oziroma se jim gradi za čas bivanja na drugem naslovu, omogočiti kritje tega stroška bivanja, nadomestila za bivanje na drugem naslovu.
Na podlagi navedenega Vlada kot predlagatelj meni, da je primerno, da se veljavnost interventnega ukrepa, ki omogoča prejemanje nadomestila za stroške bivanja v drugi stanovanjski enoti ustrezno podaljša, in sicer predlaga na način, da je prvič možno podaljšanje več kot samo enkrat. Se pravi, da je možnost podaljšanja prejemanja tega nadomestila, večkratno podaljšanje. Ker zlasti na področju posameznih občin smo ugotavljali, da je bilo to nadomestilo dodeljeno tudi za manj kot eno leto, kot je bilo maksimalno možno. Kar pomeni, da skupaj tudi s podaljšanjem ni, ker je možno samo enkratno podaljšanje, ni omogočeno maksimalno dve letno prejemanje nadomestila. Se pravi, predlog spremembe zakona gre v smeri, da se omogoča, da so upravičenci do nadomestila tudi večkratno zaprosijo za podaljšanje, s tem, da bi bilo skupno trajanje nadomestila lahko tri leta, sedaj je dve leti. Hvala lepa.