Hvala lepa za besedo. Spoštovana predsednica, spoštovani gospod minister, drage kolegice in kolegi.
/ nagovor v italijanskem in madžarskem jeziku/
V Poslanski skupini Italijanske in madžarske narodne skupnosti bova podprla Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja. Podporo zakonu izražava zato, ker smo se z Ministrstvom za vzgojo in izobraževanje ter predsednico Odbora za izobraževanje, znanost in mladino uspeli uskladiti glede nekaterih vprašanj, ki so za pripadnike avtohtone italijanske in madžarske narodne skupnosti pomembna z vidika spoštovanja človekovih pravic, v prvotnem predlogu zakona pa le ta niso bila zajeta. Obravnava tega zakona je tudi pokazala, kako pomemben je dialog med deležniki, saj rešitve v vseh primerih morda niso idealne, vendar smo pri iskanju le-teh slišali in poslušali drug drugega ter na koncu sprejeli za vse strani sprejemljive rešitve. Na predlog zakona, ki ga je v obravnavo Državnemu zboru po rednem postopku predložila Vlada, se je v pisni obliki odzvala Obalna samoupravna italijanska skupnost, skupnost italijanske narodnosti. V poslanski skupini sva predloge za spremembo določenih vsebin podprla, podpora le-tem pa je bila izražena tudi na Komisiji za narodni skupnosti. V 1. členu predloga zakona je tako upoštevana posebnost dvojezičnega območja tudi na področju uporabe znakovnega jezika. Vzgojno-izobraževalno delo na območjih, kjer je uradni jezik tudi italijanski oziroma madžarski jezik, bo potekalo tako, da se bo pri pouku uporabljal tudi madžarski oziroma italijanski znakovni jezik. Pri spremembi zakona bo prav tako upoštevan predlog glede učenja italijanščine v šolah z italijanskim učnim jezikom, in sicer enako kot to velja za učenje slovenščine za učence in dijake priseljence. Tako bodo zagotovljena sredstva za učenje, učno podporo, tečaje in dodatne ure za dijake priseljence v dvojezičnih šolah Prekmurja in v šolah z italijanskim učnim jezikom na Obali. Zakon o financiranju organiziranju, organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja predstavlja temelj za izobraževanje pripadnikov italijanske in madžarske narodne skupnosti v Republiki Sloveniji. V poslanski skupini smo veseli in hvaležni ministru doktor Logaju ter njegovim sodelavcem, da ima posluh za pripombe obeh avtohtonih narodnih skupnosti ne le pri tem zakonu, ampak tudi pri drugih vprašanjih na področju vzgoje in izobraževanja ter mladinske politike. Seveda so vsa področja za pripadnike italijanske in madžarske avtohtone narodne skupnosti zelo pomembna, vprašanje vzgoje mladih pa je izrednega pomena. Zato je toliko bolj pomembno, da pri spremembah zakonov, pravilnikov in drugih pravnih aktov v največji možni meri iščemo rešitve, ki bodo sistem vzgoje in izobraževanja na narodnostno mešanem območju izboljšale.
Kot sem že omenil, bova v Poslanski skupini italijanske in madžarske narodne skupnosti predlog sprememb zakona podprla. Na posluh in podporo pri ostalih pomembnih vprašanjih, ki spadajo v okvir Ministrstva za vzgojo in izobraževanje, pa računamo še naprej na gospoda ministra ter njegove sodelavce. Med drugim tako prosiva za ureditev financiranja obeh krovnih mladinskih organizacij, za sprejetje pravilnika in normativov za vrtce na narodnostno mešanem območju ter seveda za nadaljnjo obnovo poslopij, kjer se izvaja vzgojno izobraževalno delo. Kot poslanec madžarske narodne skupnosti bi tu še posebej rad opozoril za prepotrebno obnovo dvojezične osnovne šole v Lendavi, ki je naša največja ustanova, saj ta temeljite obnove vse od njene izgradnje leta 1968 še ni bila deležna. Hvala lepa za vaš posluh.