Govor

mag. Andrej Rajh

Hvala lepa, predsedujoči. Spoštovani poslanec Podjed, hvala lepa za priložnost, da tudi mi dopolnimo oziroma povemo, kaj se je dogajalo na tem, v tem časovnem obdobju s prometno infrastrukturo.

Res je, prišlo je do velikega neurja, padlo je tudi do preko 120 litrov dežja na kvadratni meter in seveda je to sprožilo določene zemeljske plazove. Tako so na odsekih Želin-Spodnja Idrija, Sovodenj-Cerkno, Cerkno-Želin, Dolenja Trebuša - Spodnja Idrija in na cesti Novaki-Cerkno prišlo do zemeljskih nasadov, podorov. Naše ekipe so takrat, torej koncesionar je takrat urno pristopil k odpravi, k odpravi teh nanosov, ceste so bile zaradi tega tudi delno zaprte. Bom rekel, strošek intervencije je v oceni nekje na 200 tisoč evrov, strošek sanacije pa med 500 in 600 tisoč evri. Torej, v bistvu vzpostavlja, vzpostavlja se prevoznost, nekje še ta dela potekajo, gradijo se manjši oporni zidovi, da se, da se pač v bistvu ta cesta, da se ceste, ki so bile v bistvu poškodovane, postavi v neko normalno prevoznost. Se pa moramo pač v bistvu zavedati, da imamo pač eno zatečeno stanje in da ceste, ki so, ne bodo vedno prevozne ob neurjih. Imamo pa mi, bom rekel, zdaj novo strategijo, govorimo o odpornosti, podnebni odpornosti. To pomeni, da ko gradimo ceste na novo in ko jih temeljito, celovito obnavljamo, jih gradimo tako, da ob neurjih ne bodo poškodovane; lahko bodo 1 uro ali pa 2 uri ali pa 3 ure zaprte, potem bo prišla, v bistvu pride koncesionar in odstrani te naplavine, cesta pa ne bo poškodovana in to je ta nova, nova paradigma, ki jo pač, ki ji sledimo, torej govorimo o podnebni odpornosti. Pri novih cestah, pri državnih cestah najvišjega ranga sedaj v bistvu upoštevamo višje standarde poplavne varnosti, načrtujemo jih na 500-letne visoke, torej na padavine s 500-letno povratno dobo, upoštevaje tudi podnebne spremembe. Gre za, gre za v bistvu nov pristop torej pri cestah najvišjega ranga, ki je pa povezan tudi z zelo velikimi finančnimi sredstvi, zato tu zmeraj gledamo, gledamo v bistvu en balans.

Verjetno vas v bistvu zanima tudi investicije po občinah, ki se, ki se izvajajo. Na primer v občini Idrija poleg teh, bom rekel, obnov cest, ki jih po neurju, po neurju, ki poteka, torej na primer na Sovodenj-Cerkno je bil nanos hudournika in usad pod cesto, vse to se v bistvu sedaj sanira. Trenutno je vzpostavljena delna semaforska zapora, ki omogoča izmenično enosmerno prevoznost. Prav tako so bili zemeljski nanosi in plazovi na večih lokacijah na odseku med Sovodnjem in Cerknim. Poplavljena in poškodovana je bila tudi bankina, cestna bankina na odseku ceste Dolenja Trebuša - Spodnja Idrija. Prav tako so bili nanosi zemljine in poškodovane bankine na večih lokacijah na odseku med Novaki in Cerknim. Kar se novih cest oziroma novih obvoznic in vsega tega tiče, pa se bom samo omejil na leto 2025 in 2026. Torej na občini Idrija v bistvu govorimo o rekonstrukciji ceste med Črnim Vrhom nad Idrijo, kjer je predvidena predvidena izgradnja pločnika in avtobusnih postajališč v skupni dolžini 700 metrov. Izhodiščna vrednost investicije je nekaj manj kot 2,7, nekaj manj kot 3 milijone evrov. To so v sodelujemo skupaj z občino Idrijo poteka trenutno javno naročilo za izbor izvajalca gradnje, odpiranje ponudb je bilo v mesecu aprilu in v bistvu trenutno poteka pregled ponudb in izbor najugodnejšega ponudnika. Potem sledi rekonstrukcija ceste med Dolenjo Trebušo in Spodnjo Idrijo. To je tudi investicija ocenjena nekje na dva milijona evrov in v bistvu tu imamo podpisan sporazum o sofinanciranju z občino Idrijo in Elektro Primorsko. Tako, da v bistvu to določena zemljišča še rabimo nabaviti, ampak v bistvu smo pri tem, da se bo tudi tu začelo graditi. Pol je več različnih projektnih dokumentacij, DPN-jev, na to ne bom šel podrobneje. V sklopu rednega vzdrževanja je tudi v planu v bistvu ena sanacija poškodovanega vozišča na cesti Spodnja Idrija - Godovič na odseku med 2,1. kilometrom in 2,3. kilometrom. Potem je nekaj Krpan, Krpan v dolžini približno 700 metrov na odseku Spodnja Idrija - Godovič. Potem manjša popravila opornih zidov na državni cesti Črni vrh - Col, krpanje vozišča na cesti tudi med 5. in 10. kilometrom in 10 in 11. kilometrom ter 10. in tudi 11. kilometrom in se tudi pač izvajajo trenutno ta dela, končana bodo predvidoma do 31. 7.. Kar se tiče v občini Cerkno, se tudi ureja cesta skozi Cerkno. Podpisani je sporazum o sofinanciranju, sofinanciranju nekaj manj kot 2 milijona evrov. In v bistvu javno naročilo bo v bistvu tudi za avtobusno postajališče v občini / nerazumljivo/, ki je ob državni cesti, tudi v bistvu objavljeno v mesecu juniju. Prav tako sanacija plazov, različnih plazov na cesti Sovodenj-Cerkno. Tudi tu imamo javni razpis za izvajalca in pričakujemo, da bo, da bo, da bodo, da se bodo, da bo gradnja potekala v letih 2026, 2027 in 2028. Kar se tiče občine Železniki, plaz Sorica se tudi izvaja, potem sanacija plazov in brežin Rudno, ob cesti Rudno-Rovtarica se izvajajo, tako da teh, teh del in manjših popravil je kar nekaj. Tudi občina Poljane ni, občina Gorenja vas - Poljane ni izvzeta, tako da imamo kar nekaj projektov, ki se izvajajo, se še izvajajo. Pripravlja se tudi prostorska dokumentacija, te zdaj nisem naštel, za še druge projekte. Tako da mislim, da bo, da bodo rezultati vidni in bodo tudi ljudje, ki si te ceste zaslužijo, da lahko normalno živijo v teh krajih in tudi da se ti kraji lahko normalno razvijajo, že kmalu videli pač v bistvu rezultate teh naporov.

Hvala lepa.