Hvala lepa predsednica. Spoštovane poslanke, poslanci, spoštovani minister in ostali gostje in gostje. Komisija Državnega sveta za izobraževanje, kulturo, znanost, šport in mladino je zakon podprla in ocenila, da je novela zakona potrebna in da prinaša izboljšave pri sedanjem delovanju vzgojno izobraževalnega sistema. Pri tem pa je seveda, predpostavljam, da ste si poročilo, ki ima šest strani, prebrali, vendar zato bom izpostavil zgolj tiste ključne poudarke. Komisija je seveda pri tem upoštevala stališča in mnenja, ki so bila izrečena tudi naših gostov. Tu so kolegice, nekatere tudi danes prisotne, zlasti predstavnice ravnateljskih združenj in pa tudi upoštevali smo tudi nekatera opozorila občin oziroma predstavnikov občin, ki so bila na seji povedana. Zdaj, če grem zdaj skozi ta, skozi ta opozorila. Naj najprej povem, da je, kar se tiče, kar se tiče opozorila, stališča, osrednja, kar se tiče tega sistemskega oblikovanja sredstev za razvojne projekte in za investicije, seveda bila podpora na komisiji enoznačna, da končno to lahko pomeni, neko stabilizacijo financiranja vzgoje in izobraževanja v naši državi. Kar se tiče soglasja ministra k imenovanju ravnateljev, so bila mnenja deljena. Bilo je izrečeno tudi opozorilo predstavnikov občin, da to na nek način zmanjšuje pomen lokalne samouprave. Potem so zlasti nekateri gostje tudi opozarjali, da je eden od problemov, ki nastaja pri imenovanju ravnateljev, tudi, da so posegi lokalnih skupnosti v sam postopek, ki gre preko te udeležbe, ki jo imajo lokalne skupnosti, sicer preko svojih predstavnikov v svetih vrtcev, da poskušajo na nek način lokalne oblasti iskati ali pa favorizirati kandidate, ki so pač tisti politični oblasti v lokalni skupnosti, ki je na oblasti bližje. Moram reči, da smo to tudi mi zaznali, da se ta trend vplivanja lokalnih skupnosti na imenovanje ravnateljev povečuje. Ravnatelji so predvsem izrekli opozorila, verjetno jih bodo tudi danes, ki se vežejo na to, da so sveti zavodov po njihovo laični organ, ki ni strokovno dovolj ustrezno podkovan. Zato se na nek način ravnatelje izbirajo predstavniki, ki za to nimajo ustreznih kvalifikacij. Opozoril bi tudi na to, da je, da so zlasti je bilo vprašanje še odprto glede delovanja aktiva zveze, torej aktivov svetov staršev danes ni predstavnice, vendar je opozorila, da naša Zveza aktivov svetov staršev na nek način ne more se udeleževati evropskih srečanj, ker država ne predvideva nekega minimalnega, nekih minimalnih sredstev, ki bi lahko financirali to udeležbo naših predstavnikov svetov staršev v evropskih asociacijah. Občine so izpostavile tudi oziroma njihovo mnenje je, da so šolski okoliši preveč ohlapno oblikovani oziroma da imajo tu starši preveč pristojnosti, ker se potem ta problematika veže na prevoze in na stroške občin, ki se s tem povečujejo. Izpostavljam, da je bilo to stališče zlasti občin. In pa moram izpostaviti tudi vprašanje. Ki se je kar nekaj pozornosti bilo namenjeno to je vprašanje nadarjenih učencev in učenk, ki nimajo torej skrb za te učenke in učence nima ustrezne podlage. Zlasti se je tu odprlo vprašanje financiranja različnih tekmovanj nadarjenih učenk in učencev v mednarodnih tekmovanjih, ki pa so na nek način tudi spodbuda in motivacija, zlasti tista selekcijska za te nadarjene učenke in učence. Očitek je bil, da ministrstvo ne sodeluje ustrezno s temi nevladnimi organizacijami, ki sicer jih na tem področju spodbujanja teh nadarjenih učencev in učenk v državi sicer poznamo. Moram izpostaviti še, da se je tudi komisija pač opozorila, da se na nek način posega z zakonom v zmanjševanje pristojnosti svetov zavodov in sicer na tisti točki, ko se nekatere pristojnosti svetom zavodov, ki so jih zdaj imeli kar se tiče delovno pravnih zadev, zmanjšujejo. In to je komisija ocenila kot neustrezno smer predlaganih sprememb zakona.
To je vse zaenkrat, predsednica. Bom pa prosil, če bom še kot predstavnik Sviza potem dobil besedo. Hvala.