Govor

Dobro jutro, začenjam 128. sejo Kolegija. Vse prisotne lepo pozdravljam in vas obveščam, da poslanec Jonas Žnidaršič nadomešča danes odsotnega vodjo Poslanske skupine SD Janija Prednika.

In prehajamo kar na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA, TO JE NA DOLOČITEV ČASA OBRAVNAVE TOČK DNEVNEGA REDA 31. SEJE DRŽAVNEGA ZBORA, KI SE BO ZAČELA V PONEDELJEK, 19. MAJA.

Gradivo ste prejeli.

Želi kdo tukaj razpravljati? Nihče.

In potem gremo kar na glasovanje. Na glasovanje dajem sklep: Sprejme se čas za obravnavo posameznih točk dnevnega reda 31. seje Državnega zbora, ki se bo začela v ponedeljek, 19. maja.

Glasujemo. Kdo je za? (Soglasno.) Kdo je proti? (Nihče.)

Ugotavljam, da je sklep sprejet.

In zaključujem to točko dnevnega reda.

Prehajamo na 2. TOČKO DNEVNEGA REDA, TO JE NA DOGOVOR O SKLICU IZREDNE SEJE DRŽAVNEGA ZBORA.

S sklicem seje Kolegija ste k tej točki kot gradivo prejeli dve zahtevi skupine poslank in poslancev, in sicer zahtevo s prvopodpisano Jelko Godec z dne 14. 5. 2025 in zahtevo s prvopodpisano magistrico Natašo Avšič Bogovič z dne 15. 5. 2025.

V zvezi z zahtevo za sklic izredne seje s prvopodpisano Jelko Godec vas obveščam, da je mogoče zahtevo trenutno izvesti le v delu, ki se nanaša na obravnavo Predloga zakona o prenehanju veljavnosti Zakona o izjemnem priznanju in odmeri starostne pokojnine osebam, ki imajo posebne zasluge. Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju pa glede na določbo prvega odstavka 17. člena Poslovnika še ne izpolnjuje pogojev za uvrstitev na dnevni red izredne seje. Prvo obravnavo predloga tega zakona bo možno opraviti šele po koncu zakonodajnega postopka oziroma uveljavitvi Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o socialno varstvenih prejemkih in Predloga zakona o individualnih naložbenih računih, ker navedeni zakon oziroma predlog tega zakona urejata isto družbeno razmerje. Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju namreč vključuje novelo Zakona o socialno varstvenih prejemkih, Predlog zakona o individualnih naložbenih računih pa tako kot Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju vključuje novelo Zakona o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev. In glede na navedeno bo 15-dnevni rok za izvedbo izredne seje v tem delu začel teči šele, ko bodo izpolnjeni omenjeni poslovniški pogoji.

Bi pa rada še nekaj dodala, in sicer glede Predloga zakona o prenehanju veljavnosti Zakona o izjemnem priznanju in odmeri starostne pokojnine osebam, ki imajo posebne zasluge obstajajo pa tudi različna mnenja glede tega ali ta zakon izpolnjuje zahteve za obravnavo. Jaz sama imam svoje lastno mnenje, ki se nekoliko razlikuje od mnenja Zakonodajno-pravne službe, ampak na tem mestu sem se ob tehtanju ali naj ta zakon se uvrsti na izredno sejo ali ne, bom rekla, različnih dejavnikov, tehtanju različnih dejavnikov, odločila, da ga uvrstim na sejo in sicer pri tem sem tehtala svoje lastne pristojnosti, tehtala sem pravice in pa tudi dolžnosti poslank in poslancev, tehtala sem dejstvo, da smo imeli referendum pred kratkim. Tehtala sem to, na kakšen način se upošteva volja volivcev in tehtala sem tudi določbo, zakonsko, ki pravi, da se v enem letu potem po izvedbi referenduma pač ne sme sprejemati predpis, ki bi pač to družbeno, isto družbeno razmerje naslavljal. Tako da bom, bom rekla tako, mislim, da je prav, da državljanke in državljani slišijo argumente tudi drugih poslank in poslancev in da se ta zadeva tudi na seji razčisti, razjasni, naj se soočijo različni argumenti, ni pa to tako zelo enostavno kot mi je bilo predstavljeno, torej čisto popolnoma enostavno, no, to pa ni isto družbeno razmerje, ker, bom rekla, da nekako ne gre skupaj s čisto takim splošnim pojmovanjem kaj je družbeno razmerje in kaj zakoni urejajo.

In sem potem ob tem tehtanju sklenila, da je prav, da pač na seji poslanke in poslanci tudi povedo kaj menijo, z upoštevanjem, da bi znale nastati tudi kakšne protiustavne posledice, ne, v pač, boste videli, pač potem ali s sprejetjem, nesprejetjem tega zakona, vsak bo pač svoje mnenje imel. Verjamem pa, da se bodo glede tega še kar kresala, bom rekla, ne samo politična mnenja, ker ta se vedno krešejo, ampak se bodo kresala tudi pravna mnenja. In mislim, da je plenarna seja ena taka, kjer se bodo verjetno kresala mnenja, tako politična kot tudi pravna.

Toliko v obrazložitev. No, in sedaj predlagam, da se na podlagi obeh zahtev, ki sem jih omenila, skliče ena izredna seja Državnega zbora, pri čemer v zvezi s sklicem 104. izredne seje predlagam sledeče: Predlog dnevnega reda je določen zahtevama in se glasi: predlog zakona, 1. točka, torej Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja, druga obravnava, 2. točka - Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o izvajanju rejniške dejavnosti, druga obravnava, 3. točka - Predlog zakona o individualnih naložbenih računih, druga obravnava, 4. točka - Predlog zakona o pomoči pri prostovoljnem končanju življenja, prva obravnava in pa 5. točka - Predlog zakona o prenehanju veljavnosti Zakona o izjemnem priznanju in odmeri starostne pokojnine osebam, ki imajo posebne zasluge, prva obravnava. Datum seje bi bil v torek, 27. 5. 2025 ob 10. uri do zaključka seje. Najava časa za razpravo za poslanske skupine: ena točka po tretjem odstavku 67. člena Poslovnika, do 5 minut za dopolnilno obrazložitev predlagateljev predlogov zakonov in do 5 minut za predstavitev mnenja Vlade k 4. in 5. točki ter do 30 minut za razpravo predlagateljev in do 30 minut za razpravo Vlade, k 4. in 5. točki, odpiram razpravo. Želi kdo besedo tukaj? (Ne.)

Potem ne bo razprave in gremo kar na glasovanje.

Na glasovanje dajem sklep Poslanske skupine k eni točki dnevnega reda 104. izredne seje Državnega zbora najavijo čas v skladu s tretjim odstavkom 67. člena Poslovnika.

Glasujemo. Kdo je za? (Poslanske skupine Svoboda, Levica, SD in poslanec Narodne skupnosti.) Je kdo proti? (Nihče.)

Dobro. Ugotavljam, da je sklep sprejet.

Potem na glasovanje dajem naslednji sklep, sklep: predlagatelji predlogov zakona imajo do 5 minut za dopolnilno obrazložitev ter do 30 minut za razpravo. Vlada ima pri 4. in 5. točki za predstavitev mnenja na voljo do 5 minut in za razpravo do 30 minut.

Glasujemo. Kdo je za? (Poslanske skupine Svoboda, Levica, SD in poslanec Narodne skupnosti.) Je kdo proti? (Nihče.)

Ugotavljam, da je sklep sprejet.

Predlagam, da odločamo še o sklepu, s katerim bi matičnemu delovnemu telesu, to je Odboru za finance, izjemoma omogočili delo po 22. uri, če bi bilo to potrebno.

Želi kdo tukaj besedo? Ne.

Potem dajem na glasovanje sklep: Odbor za finance lahko za obravnavo zadeve iz dnevnega reda 104. izredne seje Državnega zbora po potrebi zaseda tudi po 22. uri.

Glasovanje. Kdo je za? (Poslanske skupine Svoboda, Levica, SD, poslanec narodne skupnosti.) Je kdo proti? (Poslanska skupina Nova Slovenija.)

Ugotavljam, da je sklep sprejet in s tem zaključujem to točko dnevnega reda.

Prehajamo na 3. TOČKO DNEVNEGA REDA, TO JE NA TOČKO RAZNO.

Zdaj, jaz sem že napovedala ob, ob obravnavi interpelacije Vlade na sami seji, in sicer da se v okviru kolegija predsednice dogovorimo o dopustnosti predvajanja tonskih in videoposnetkih na sejah Državnega zbora. Zdaj bi vodje poslanskih skupin prosila, da morda predstavite svoja stališča, ali želite, da se to da se še, če, če morda želite še oblikovati svoja stališča z lastnimi poslanskimi skupinami.

Gospod Cigler Kralj je že povedal takrat, vi ste že povedali, da ste za široko interpretacijo oziroma da se dovoli predvajanje vseh tonskih in video posnetkov v okviru časa, ki je na razpolago. / oglašanje iz dvorane/ Ja, ja, in seveda ob upoštevanju avtorskih pravic, da te niso kršene. Želi še tukaj kdo morda kaj dodati?

Kolega Logar, izvolite.