Hvala za besedo.
Zakonodajno-pravna služba je predlog zakona preučila z vidika svojih nalog in dala pisno mnenje. Uvodoma je ZPS opozorila na pomanjkljivo obrazložitev nekaterih predlaganih rešitev, kar otežuje njihovo presojo. Obrazložitev bi morala v skladu s Poslovnikom Državnega zbora pojasniti vsebino in namen posameznih določb ter posledice in medsebojne povezave v njih vsebovanih rešitev. Obrazložitev je pomembna tudi po sprejetju zakona pri uporabi pravnih institutov ter pri razlagi zakonskega besedila in ob morebitni ustavnosodni presoji.
S pravno sistemskega vidika smo opozorili na neprimernost urejanja oziroma poseganje v vsebino drugega zakona v katerem je določena materija celovito in sistemsko urejena. Tak pristop zmanjšuje preglednost in celovitost pravnega reda, kar je lahko sporno z vidika načela pravne varnosti iz 2. člena Ustave. Predlog zakona na tak način parcialno ureja določena vprašanja avtorskih pravic in osebnih podatkov, pri čemer tako Zakon o avtorskih in sorodnih pravicah kot tudi Zakon o varstvu osebnih podatkov že vsebujeta posebne določbe glede znanstveno raziskovalne dejavnosti, zaradi česar bo ureditev razdrobljena. V zvezi z ureditvijo odprtega dostopa do znanstvenih objav in raziskovalnih podatkov, smo opozorili na načelo jasnosti in določnosti predpisov kot enega od načel pravne države. Po mnenju ZPS določitev obveznosti v obliki načela, da morajo biti rezultati raziskav odprti, kolikor je mogoče in zaprti, kolikor je nujno, ni dovolj jasna in pomensko določljiva in s tem ne daje zadostne podlage za ugotovitev vsebine, obveznosti in dolžnega ravnanja naslovnikov. Prav tako je nejasno opredeljen predmet urejanja, saj predlog zakona vsebinsko ne opredeljuje nekaterih ključnih pojmov,. poleg tega pa je uporabljena različna terminologija, kar povzroča nejasnost. Z vidika določitve izjeme od anonimizacije osebnih podatkov za znanstveno raziskovalne namene smo opozorili, da kriterij nesorazmernih stroškov in napora omogoča široko polje presoje, zato je rešitev vprašljiva z vidika varstva osebnih podatkov posameznika. V mnenju smo poleg tega podali tudi druge pripombe z vidika jasnosti in določnosti odstopanja od sistemske ureditve in pripombe nomotehničnega značaja. Z amandmaji poslanskih skupin koalicije so upoštevane nekatere pripombe, dana pa so bila tudi pisna pojasnila predlagatelja, ki posamezne predlagane rešitve dodatno pojasnjujejo. Hvala.