Govor

mag. Dejan Židan

Hvala predsedujoči, spoštovana poslanka, spoštovani poslanci in vsi ostali prisotni, lepo pozdravljeni!

Pred vami je predlog stališča do direktive, ki se tako v žargonu imenuje direktiva "Stop the clock". Za kaj se gre? Poteka proces tako imenovane boljše regulacije, neposredno to pomeni deregulacije na ravni Evropske unije.

Na podlagi obljube Evropske komisije, da se bodo administrativno-upravna bremena za gospodarstvo zmanjšala za 25 odstotkov, za malo in srednjo pa za 35 odstotkov. Delo poteka na naslednji način, da se posebna podskupina Coreperja, ki se imenuje Antici, sestane dvakrat na teden in obravnavajo v bistvu predloge komisije, pa tudi predloge iz posameznih držav. Slovenija to spremlja s posebno ad hoc skupino, ki se sestaja vsak teden na Ministrstvu za gospodarstvo, kjer se je ugotovilo, in cilj je, da do konca leta pridemo do tako imenovanih šestih omnibusov, torej do šestih zbirk, ki bodo posegale v večje število zakonov, da bo potem možno zelo hitro implementirati zmanjšanje administrativnih bremen. V prvem omnibusu imamo opravka s tremi direktivami: prva direktiva je tako imenovano trajnost ena, to je poročanje, trajnost dva, to je skrbni pregled in taksonomija. Bolj ali manj je v bistvu gradivo že usklajeno, vendar ker pa so v ozadju roki, je bilo zelo na hitro, po enem posebnem pospešenem postopku sprejeta posebna direktiva "Stop the clock", da se premaknejo roki iz Trajnosti ena in Trajnosti dva, kajti namreč, če se to ne naredi, bi bila podjetja po nepotrebnem tudi finančno obremenjena. Ta direktiva "Stop the clock", ki pa, moram povedati, je bila že sprejeta 16. in 17. prejšnji teden objavljena v evropskem uradnem listu. Zaradi posebnega postopka je Slovenija imela mnenje z zadržkom, torej, ker še nimamo potrditve tega odbora, ampak takšen je pač tisti postopek. Ta direktiva prinese tole, da se roki večinoma premikajo za dve leti, kar se tiče poročanja o trajnosti, kar se pa tiče skrbnega pregleda pa za eno leto. V praksi to pomeni, da je potrebno zelo hitro korigirati slovenski pravni red, ker smo Trajnost ena že implementirali, kajti če tega ne naredimo bi imelo med 260 do 270 velikih podjetij v letu 2025, ko bi morala oddati že široko revidirano poročilo za leto 2024, nepotrebni strošek in sprejem te direktive nam v praksi na ministrstvu povzroči, da smo že prejšnji teden pričeli pripravljati hitro spremembo Zakona o gospodarskih družbah, ki bomo vse naredili. Spoštovane poslanke in poslanci, da bo v septembru tukaj pred vami. Tako da, podjetja pa so že obveščena preko Gospodarske zbornice, tako da bo, preden je zahtevano, zahtevano je do konca tega leta, naša želja je še kakšna dva meseca pred tem, da je v bistvu prehodno obdobje sprejeto.

Druga sprememba Zakona o gospodarskih družbah, ki vam je bila obljubljena, to je tista sprememba o kateri smo se pogovarjali, da bi vpeljali neko obliko vitke delniške ali vitke gospodarske družbe plus obe še dve drugi direktivi, ki jo je potrebno jeseni prenesti, bosta pa sledili potem takoj, ko bo sprejeta ta sprememba zakona, ki bo implementirala "Stop the clock". Tisto, kar bi še želel povedati, ker bo res zelo dosti evropskih pravnih aktov sprejetih in večina teh pravnih aktov bo posegala v že implementirane direktive. Bo pred nacionalnimi vladami in potem nacionalnimi parlamenti v naslednjem letu, nekaj pa že v tem letu zelo velik napor, da bodo vse te spremembe, ki pa bodo omogočale manjšo obremenitev podjetij, tudi pravočasno v nacionalni zakonodaji sprejete.

Mogoče samo še kaj se bo pri trajnosti spremenilo. V bistvu oži se nabor podjetij. In še enkrat so se pregledala vsa merila, tako da se res uporabljajo v prihodnje samo tista, ki najbolj vplivajo ali na okolje ali na zaposlene. ali na družbo. Prav tako pa, da so kazalniki res takšni, da so enostavno izračunljivi, torej, da se tudi s tem podjetje ne obremenjuje.

Spoštovane poslanke in poslanci, prosim vas za podporo, da tudi Slovenija pogumno podpre proces zmanjševanja regulacije na področju gospodarstva. Hvala.