Hvala lepa za besedo, predsednica.
Prav lep pozdrav, pozdrav vsem predstavnikom Vlade!
Ja, kot je, kot je državna sekretarka na koncu svoje predstavitve ponazorila, časovno okno se zapira, imamo, imamo še, lahko rečemo dobro leto dni, da izpolnimo svoje zaveze, ki so pač potrebne oziroma katerih izpolnitev je potrebna, da bi počrpali ta sredstva, ki so nam namenjena. Ampak se mi zdi, da glede na številke, sicer sekretarka je bila, se mi zdi kar optimistična, ampak na številke, ki so pred nami, pa glede na celo časovno okno, če temu tako rečem, se pa bojim, da bomo težko izpolnili te zaveze. Zdaj, če začnem, če začnem na začetku oziroma na tej, recimo temu tretji strani tega poročila ne, kjer je lepo napisano, da smo do zdaj, da smo do zdaj na 41 procentih koriščenja sredstev. Se pravi, leto, leto dni, dobro leto dni do konca, mi pa nismo še niti na polovici, kar se tiče koriščenja sredstev. Zato, je čisto enostavno vprašanje. Je razlog za optimizem oziroma smo lahko optimistični, da bomo, kot ste rekli, do junija naslednje leto zaključili z vsemi reformami in imeli, bi rekel, vse argumente do Evropske komisije, da smo, da smo upravičeni do teh sredstev? Je realno pričakovati, da bomo, da bomo počrpali še 1,6 milijarde do, recimo temu, konca leta 2026, če smo, kot sem rekel oziroma kot ste sami zapisali, komaj na slabi, na slabi polovici? Jaz se bojim, kljub trudu, kot ste omenili, da se različne službe trudijo in vlagajo ogromno napora, da bi, da bi te cilje dosegli. Se pa bojim, da je mogoče ta optimizem vseeno malo prevelik oziroma da bo treba vložiti še mnogo več truda, da te stvari dejansko izpolnimo oziroma dokončamo.
Zdaj, če grem potem kar strukturirano naprej. Recimo tukaj na peti strani spet podatek, da smo do 14. februarja 2025 počrpali oziroma dobili 28 procentov, 28,4 odstotka razpoložljivih sredstev. In čisto enostavno vprašanje, zakaj je bila realizacija izplačil v q1 komaj 22 milijonov evrov, če je bilo načrtovanih sto, slabih 150 milijonov evrov. Gre za ogromne razlike med načrtovanjem in realizacijo. In kot sem že prej povedal, bi rekel, to nas navdaja z optimizmom, da bomo v tem kratkem času toliko pospešili oziroma toliko dodatnega truda lahko vložili, da bomo vse te stvari realizirali.
Zdaj, govora je sicer v Državnem zboru še ne, kar se tiče pokojninske reforme. Zdaj, če prav razumem, za prvi obrok v tem letu je z vaše strani zadosti, da pač pošljete predlog oziroma tako, pokojninske reforme, ki ste jo sicer uskladili s socialnimi partnerji, čaka nas pa pač še sprejetje v Državnem zboru, kar se, kar se naj bi zgodilo, kakor sem, bom rekel, bolj iz medijev razbral jeseni letos, če prav razumem. Zato tudi tukaj vprašanje, ne samo kar se tiče pokojninske reforme, ampak tudi reforme trga dela in dolgotrajne oskrbe, ali imamo vse pripravljeno oziroma je realno pričakovati, da bodo vse te reforme, ki so pač potrebne, sprejetje katerih je potrebno za izplačilo petega in šestega obroka v letošnjem letu, ki jih naj bi vložili, ali bodo vse te reforme dejansko sprejete oziroma pripravljene do te mere, da jih bomo lahko v Državnem zboru obravnavali in potrdili in hkrati s tem izpolnili pogoje za izplačilo teh, bi rekel, teh dveh obrokov, ki jih napovedujete za to leto.
Potem pa še mogoče malo, malo bolj par konkretnih vprašanj glede samih projektov. Tukajle sem gledal na 14. strani, če se ne motim, ja, e-Identiteta podjetij.
Zakaj ste predlagali izločitev cilja, če ste pa v začetnem načrtu jih ocenili kot ključni in da so izvedljivi. To je, bom rekel, povezano tudi z digitalizacijo, o kateri je polno besed, a ne, očitno se nam pa stvari lomijo potem, ko je treba določene stvari, določene stvari izpeljati. In to je eden od takih projektov, ki ste ga sami ocenili, da je ključen, in da je izvedljiv in ste ga zdaj tudi sami sami umaknili.
Potem imamo Zakon o gospodarskih družbah, ki še vedno ni uveljavljen, čeprav je bil sprejet sprejet decembra 2024. Govorimo o nujnem zakonodajnem postopku, kar je v tem Državnem zboru, v tem mandatu, bom rekel, kar praksa, postopek se pa vleče že več kot štiri mesece. Zakaj, zakaj, kje se stvari zatikajo?
Potem imamo nujno še eno vprašanje glede nujne medicinske pomoči, ki je še vedno v fazi zbiranja podatkov, okrog okrog te nujne medicinske pomoči je tudi veliko govora in ali imamo sploh merljiv učinek, bi rekel, teh sprememb oziroma kaj nam bo, kaj nam bo to, kaj nam bo to prineslo. Potem pa še še eno vprašanje oziroma ne, to sem pa mislim, da že, to sem pa mislim, da je že vprašal, kar se tiče izkaznic podjetij, tako da tukaj bi se na tej točki ustavil, pa bi mogoče potem še, če bo, če bo potreba oziroma bodo še kolegi najbrž imeli vprašanja, pa če bo potrebno, bo še kaj dodal.