Govor

Andrej Pglajen

Hvala predsedujoči. Zdaj naj uvodoma izpostavim, da v Poslanski skupini Slovenske demokratske stranke seveda podpiramo digitalizacijo, napredek, poenotenja dostopa informacij na vseh področjih. Vendar pa imamo pri podanem predlogu kar nekaj pomislekov. Prvo bi se rad osredotočil na mnenje, ki smo ga pridobili od Združenja občin Slovenije, kjer podajo lasten predlog dopolnitve oziroma pač omenjenega člena. Se pravi, če smem citirati: predpisi, splošni akti izdani za izvrševanje javnih pooblastil in drugi akti, katerih objavo v državnem Uradnem listu določa zakon, se brezplačno objavljajo v državnem Uradnem listu. Konec citata. Mislimo, da bi taka dopolnitev bila ustreznejša, tako tudi občinam pošljite signal oziroma podate signal lokalni samoupravi, da je dejansko ta namera, da se brezplačnost uveljavi, tudi nekako obelodanjena v Ustavi.

Zdaj o tem poenotenju glede dostopa do podatkov oziroma pač odločb, določb in vsega ostalega v Uradnem listu je enkrat odločalo tudi Ustavno sodišče. To je bilo leta 2001, v svoji odločitvi, sicer takrat v malo drugačnem kontekstu, ne v povezavi z lokalno samoupravo. V tej, tem mnenju Ustavnega sodišča oziroma pri odločitvi Ustavnega sodišča je bilo velikokrat izpostavljeno to, da v skladu s trenutno veljavno zakonodajo to poenotenje ne sledi normativom in smernicam slovenske Ustave. Se pravi, s to spremembo nekako vsaj za en del, vsaj za en del slovenskega, bom rekel, političnega prostora, kot je lokalna samouprava. To se bi sedaj narekovalo s tega vidika tudi navajam pomisleke, da očitno ne zasledujemo tem, tem stalnicam, tem določbam, ki nam, ki nam jih je v preteklosti tudi skozi svoje odločitve diktiralo Ustavno sodišče. Tretja stvar pa je izpostavljena tudi v mnenju skupnosti občin. Skupnosti občin nekako izpostavljajo spoštovanje načela lokalne samouprave in to, da enotna in centralizirana ureditev objav lokalnih predpisov bi lahko predstavljala poseg v funkcionalno avtonomijo občin, saj bi jim odvzeli možnost, da same odločajo o načinu objav svojih aktov. V tem kontekstu bi bilo tudi potrebno razmisliti ali bi občinam samo rajši skozi Ustavo ponudili možnost brezplačnih objav, kajti sedaj vemo, da le-te imajo določeno pač finančno, finančno breme za občine in bi tudi tako dali možnost. Jaz mislim, da bi občine v tem primeru, da imajo samo možnost, da pa to ni neka obveza, da bi občine to možnost izkoriščala dosti več kot pa danes; slišali smo podatke, da samo v 50 procentih oziroma v polovici primerov občin se te objave nekako objavljajo v Uradnem listu ali ne.

Se pravi, še enkrat poudarjam, z vidika spoštovanja načela lokalne samouprave, z vidika tudi že odločanja Ustavnega sodišča na to temo se mi zdi, da oziroma tudi z vidika dopolnitve tega člena, kot ga predlaga Združenje občin Slovenije, se mi zdi, da tak predlog, ki je danes pred nami, ni ustrezen in zato ga tudi v Slovenski demokratski stranki ne bomo podprli. Smo pa pripravljeni tukaj, da se pač razprava še bolj odpre in da imamo nekako na koncu predlog, s katerim bodo zadovoljne tako občine. Govorimo o, v bistvu, ko govorimo o skupnosti občin in združenju občin, sta to v bistvu največji organizaciji na tem področju. Mislim, da ko bomo prišli s predlogom, ki bo bolj poenotil tudi njihovo mnenje, potem lahko računa tudi na podporo Slovenske demokratske stranke. Hvala.