Hvala, podpredsednica.
Ustavna komisija je na 3. seji 5. 10. 2023, 13. 2. 2024, 6. 3. 2024 in 7. 2. 2025 obravnavala predlog za začetek postopka za spremembo 160. 161., 162. člena Ustave Republike Slovenije z osnutkom ustavnega zakona o spremembah teh členov, ki ga je Državnemu zboru v obravnavo in sprejem predložila Vlada. Komisiji je bilo posredovano gradivo, objavljeno na spletnih straneh Državnega zbora. Komisija je na podlagi 175. člena Poslovnika Državnega zbora najprej obravnavala predlog, da se začne postopek za spremembo Ustave. Na seji komisije 5. 10. 2023 je predstavnica predlagatelja poudarila, da je ključni cilj vloženega predloga za začetek postopka razbremenitev Ustavnega sodišča z namenom pospešitve vse daljših postopkov in pregleda vseh pristojnosti Ustavnega sodišča ter s tem zagotoviti odločanje Ustavnega sodišča v razumnem roku, ob hkratnem zagotavljanju dostopa do ustavno sodnega varstva v najširšem krogu državljanov. Predstavnik Ustavnega sodišča je poudaril, da Ustavno sodišče podpira predlog za začetek postopka, enako pozitivno stališče so imeli tudi ob predložitvi ustavno revizijskega predloga v letu 2010. Razlog za podporo predlaganim spremembam ostaja ves čas isti; to je problem velikega pripada zadev kot posledica preobsežnosti pristojnosti Ustavnega sodišča Republike Slovenije. Poslanska skupina Svoboda predlog za začetek postopka načeloma podpira. Pri uvajanju načela diskrecijske pravice obravnave, ki bo pripomogla k učinkovitosti pravnega varstva državljanov, je za Poslansko skupino Svoboda ključna rešitev, da za sprejem zadeve v obravnavo zadoščajo glasovi treh ustavnih sodnikov. Poslanska skupina SDS predloga za začetek postopka ne podpira, saj predlagane rešitve posegajo v pravice ljudi, s sprejemom nekateri državljani ne bodo imeli več zagotovljenega učinkovitega sodnega varstva človekovih pravic. Ker je predlog za začetek postopka nedemokratičen in uvaja sistem, ki je slabši od veljavnega, je za poslance Poslanske skupine SDS nesprejemljiv.
V razpravi je bilo tudi opozorjeno, da predlog za začetek postopka ne vključuje mednarodno pravnega pregleda, ki bi prikazal države Evropske unije, ki poznajo diskrecijsko pravico Ustavnega sodišča. Predstavnica Poslanske skupine Svoboda je na podlagi sklepa z dne 15. 4. 2009 predlagala, da se ustanovi posebna strokovna skupina za obravnavo predloga za začetek postopka.
Na 2. nadaljevanju 3. seje 6. 3. 2024, so člani odločali o sestavi, načinu dela in nalogah strokovne skupine ter o predlogu za imenovanje koordinatorja Ustavne komisije in o njegovih nalogah. V nadaljevanju so 7. 2. 2025 nadaljevali s prekinjeno sejo. Za potrebe razprave so člani prejeli tudi mnenje strokovne skupine. Komisija je po zaključeni razpravi na tretjem nadaljevanju tretje seje na podlagi 175. člena Poslovnika Državnega zbora odločala o sklepu za začetek postopka. Predlagani sklep ni bil sprejet s potrebno dvotretjinsko večino glasov navzočih članov. Komisija predlaga Državnemu zboru, da po končani razpravi o predlogu za začetek postopka za spremembo Ustave Republike Slovenije z osnutkom ustavnega zakona glasuje o naslednjem sklepu: Državni zbor sprejema predlog Vlade za začetek postopka za spremembo 160,, 161. in 162. člena Ustave Republike Slovenije z osnutkom ustavnega zakona in ga ne sprejme. Hvala.