Hvala lepa predsednik za besedo.
Lepo pozdravljeni vsi prisotni!
Kot rečeno, na 45. seji, zadnji seji izvedeni je Državni svet oziroma Komisija za mednarodne odnose in evropske zadeve to točko oziroma predlog stališča Republike Slovenije obravnavala. Komisiji je bilo pojasnjeno, da je pač temeljni cilj tega predloga direktive o evropskih čezmejnih združenjih omogočanje lažjega čezmejnega delovanja neprofitnih javnih oseb. Evropska komisija namreč želi vzpostaviti popolni notranji trg na področju neprofitnih združenj. V razpravi so člani oziroma smo člani komisije izpostavili predvsem dve težavi oziroma dva pomisleka. Komisija namreč je izpostavila vprašanje vpliva direktive na slovenske občine in problematiko črpanja javnih sredstev glede na obstoječe sisteme vzpostavljene v državah članicah.
Komisiji je bilo pri tem pojasnjeno, da je obravnavani predlog direktive v obravnavi že dlje časa, kljub temu pa še vedno v začetni fazi, saj se ustavlja že pri pravnih podlagah in namenih. Zlasti je med državami članicami veliko nestrinjanje glede samih ciljev direktive. Pri tem je potrebno poudariti, da je namen direktive, da poveže pravne subjekte, kot so društva, ki delujejo v obmejnih področjih v osnovi smiseln, saj bi tako pripomogli k izvedbi projektov na širšem čezmejnem območju. Vendar je glede pravne oblike čezmejnih združenj potrebno nadaljnje usklajevanje direktive, ki ne bo v nasprotju z nacionalnim pravnim redom. V tem oziru bi bilo mogoče namesto uvedbe samostojne pravne oblike možno predpisati minimalna pravila, ki bi veljala za tovrstno združevanje, in prepustiti podrobnosti ureditve evropskih čezmejnih združenj državam članicam samim.
Druga zadeva, ki jo je izpostavila komisija, pa je vprašanje osebne odgovornosti za delovanje čezmejnih združenj, zlasti zaradi možnosti delovanja obravnavanih združenj v več državah članicah ter tako povezanih možnosti zlorabe tega statusa. Kljub vsemu pa je komisija pri glasovanju podala podporo stališču Republike Slovenije. Hvala lepa.