Govor

Spoštovani, spoštovani, lepo pozdravljeni!

Pričenjam 14. nujno sejo Komisije za peticije, človekove pravice in enake možnosti. Člane in članice ter vabljene lepo pozdravljam. Obveščam vas, da so zadržani in se seje ne morejo udeležiti: n1imam nikogar upravičenega, na seji pa kot nadomestni člani s pooblast1ili, da sodelujejo: Anja Bah Žibert namesto Alenke Helbl in Alenka Jeraj namesto Zorana Mojškerca.

Prehajamo na določitev dnevnega reda.

S sklicem seje ste prejeli naslednji dnevni red, in sicer, točka ena: Ustavna spornost Predloga zakona o medijih in napad na svobodo govora.

Ker v poslovniškem roku nisem prejel, prejel predlogov za spremembo dnevnega reda, ugotavljam, da je določen dnevni red, kot je bil predlagan s sklicem. Ob tem vas obveščam, da smo 1. 4. prejeli obvestilo, v katerem Poslanska skupina Svoboda, Poslanska skupina Socialnih demokratov ter Poslanska skupina Levica napoveduje obstrukcijo svojih članov na 14. seji Komisije za peticije, človekove pravice in enake možnosti. Bom pa prebral opravičilo: Spoštovani gospod Jože Tanko, v Poslanskih skupinah Svoboda, Socialnih demokratov in Levice v skladu z drugim odstavkom 65. člena Poslovnika Državnega zbora napovedujemo obstrukcijo vseh naših članov komisije na 14. nujni seji Komisije za peticije, človekove pravice in enake možnosti. Obrazložitev: poslanske skupine koalicije menimo, da bo širša razprava o predlogu Zakona o medijih vsekakor potekala na pristojnem matičnem delovnem telesu, saj je seja Odbora za kulturo, na kateri bo obravnavan prav ta zakon, sklicana za 8. april 2025. Sklic 14. nujne seje Komisije za peticije, človekove pravice in enake možnosti predstavlja obvod največje opozicijske stranke ter zlorabo komisije, ki hkrati ni zainteresirano delovno telo za obravnavo tega zakona. Opozicija zavaja z obtožbami o domnevni cenzuri, saj se sovražni govor že presoja skladno z veljavno zakonodajo. 53. člen novega medijskega zakona ne uvaja cenzure ali dodatnih omejitev svobode izražanja, temveč zgolj vzpostavlja enaka pravila za medije in digitalne platforme.

Ob tem izpostavljamo, da je presoja morebitne neustavnosti zakonodaje v izključni pristojnosti Ustavnega sodišča Republike Slovenije in ne Komisije za peticije, človekove pravice in enake možnosti. Zaradi navedenega poslanske skupine koalicije ne bomo sodelovale, niti glasovale na 14. seji komisije in s tem zavračamo neutemeljene poskuse diskreditacije zakonodajnega postopka. Podpisani so vodje vseh treh poslanskih skupin.

Zdaj pa, preden bi pa to odločitev nekoliko pokomentiral, zdaj mi imamo 32. člen Poslovnika, v katerem so ustanovljena delovna telesa in sicer prvi odstavek pravi, v Državnem zboru se ustanovijo delovna telesa za spremljanje stanja na posameznih področjih, za pripravo odločitev o politiki na teh področjih, za oblikovanje stališč do posameznih vprašanj ter za obravnavo predlogov zakonov in drugih aktov Državnega zbora. Tako pravi Poslovnik. V odloku, ki pa opredeljuje pristojnosti posameznih delovnih teles, pa imate objavljenega. v Uradnem listu Republike Slovenije, pa je kot prva navedena Komisija za peticije, človekove pravice in enake možnosti in bom prebral samo dve alineji iz pristojnosti. Komisija za peticije, človekove pravice in enake možnosti spremlja in proučuje problematiko uresničevanja človekovih pravic in temeljnih svoboščin ter daje pobude in priporočila organom in pravnim osebam. In zadnja alineja, kot zainteresirano delovno telo obravnava predloge zakonov in drugih aktov, ki se nanašajo na človekove pravice in temeljne svoboščine ter zagotavljanje enakih možnosti. Zdaj, iz mnenja Zakonodajno-pravne službe je nedvoumno izhaja, da zakon o medijih v nekaterih primerih posega v človekove pravice, tako do obveščenosti, do mišljenja, do sporočanja informacij in na osnovi Poslovnika in opredelitve pristojnosti Komisije za peticije, ki so zapisane v odloku ter mnenje Zakonodajno-pravne službe menim, da je diskreditacija predlagateljev točke dnevnega reda in pa tudi sklicatelja povsem neustrezna in neprimerna.

Prehajamo na obravnavo 1. TOČKE DNEVNEGA REDA, TO JE NA USTAVNO SPORNOST PREDLOGA ZAKONA O MEDIJIH IN NAPAD NA MEDIJSKO SVOBODO GOVORA.

Dajem besedo predlagatelju Andreju Hoiviku, izvoli. Še prej postopkovno, izvolite gospod.