Govor

Valentina Prevolnik Rupel

Hvala za besedo, spoštovana predsednica.

Lepo pozdravljeni poslanke in poslanci!

Danes poteka že tretja obravnava predloga zakona, ki je eden od dveh temeljnih zdravstvenih zakonov, saj podrobneje ureja pogoje za opravljanje zdravstvene dejavnosti in njenih izvajalcev, mrežo javne zdravstvene službe, regulira javno in tržno dejavnost, tudi s tem, ko določa načine povezovanja javnih zavodov s preostalimi izvajalci zdravstvene dejavnosti in izvajalci zdravstvenih storitev, se pravi zdravstvenimi delavci.

Poglavitne rešitve predloga zakona so zlasti vsebinska opredelitev javne zdravstvene službe ter nadzor nad njenim izvajanjem. Nadgradnja pogojev za izdajo dovoljenja za opravljanje zdravstvene dejavnosti. Spremenjen postopek določanja javne mreže in način njenega zagotavljanja. Uvedba zdravstvene regije kot zaokroženega geografskega območja, pri čemer se omogoča povezovanje znotraj regije in tudi s sosednjo regijo. Urejanje statutarnega in pogodbenega povezovanja javnih zavodov. Nova določitev vrst bolnišnic, splošna in specialna bolnišnica ter univerzitetni klinični center, vključno z razširjeno opredelitvijo kliničnosti. Širše določena obveznost vključevanja v program neprekinjenega zdravstvenega varstva za vse zdravstvene delavce v javni mreži z določenim minimumom, ki bo zagotavljal ustrezno delovanje urgentnih služb. Profesionalizacija vodenja in upravljanja javnih zavodov s poudarkom na strokovni usposobljenosti in odsotnosti morebitnega nasprotja interesov. Obvezno merjenje dnevnih delovnih obremenitev zaposlenih v javni mreži. Konkretizacija pogojev glede izvajanja tržne dejavnosti, ki mora biti ločeno evidentirana in se opravlja izven ordinacijskega časa namenjenega za izvajanje pogodbe z Zavodom za zdravstveno zavarovanje Slovenije. Možnost Vlade, da začasno določi najvišje dovoljene cene zdravstvenih storitev, ki se zagotavljajo v okviru tržne dejavnosti. Nadgradnja pogojev za delo zdravstvenega kadra izven javnega zavoda in pogojev za sklepanje podjemnih pogodb z namenom krepitve javnega zavoda ter jasnega prehajanja med javnim in zasebnim delom. Ustreznejša ureditev podeljevanja in izvajanja koncesij s poudarkom na transparentnem postopku podelitve brez podaljševanja pod ugodnejšimi pogoji. Večjo angažiranostjo deležnikov. Vezanosti koncesije na obseg koncesijske dejavnosti, določen s koncesijsko odločbo, in na izvajalca zdravstvene dejavnosti ter ne nazadnje tudi s strožjimi pogoji za pridobitev koncesije. Poudarjamo, da so rešitve predloga zakona neposredno usmerjene k zagotavljanju učinkovitega in enakopravnega dostopa do zdravstvenega varstva ter trajnemu, usklajenemu in nemotenemu zagotavljanju javnih zdravstvenih storitev. Ukrepi, ki jih prinaša ta zakon, so namenjeni dejanskemu izboljšanju pogojev dela in transparentnemu delovanju zdravstvene dejavnosti, zato ocenjujemo, da bo sprejem tega zakona okrepil delovanje javne mreže in javnih zavodov kot temeljnih oziroma primarnih. Nosilcev javne zdravstvene službe, kar je v interesu vseh, ne le države, ne le občin, temveč tudi zdravstvenih delavcev in sodelavcev, še zlasti pa pacientov, kot ključnih deležnikov v sistemu zdravstvenega varstva, prejemnikov zdravstvenih storitev, zaradi katerih je zdravstveni sistem v osnovi sploh vzpostavljen.

Verjamemo, da je sprejem zakona korak v pravo smer, zagotavljanje večje dostopnosti, kakovosti in učinkovitosti zdravstvenih storitev, kar bo pozitivno vplivalo na zdravje in dobrobit vseh prebivalcev Slovenije.