Govor

Predsednica, hvala za besedo.

Pred sabo imamo torej odgovor Državnega zbora na pobudo za začetek postopka za oceno ustavnosti tretjega odstavka 75.b člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije, ki jo je na Ustavno sodišče vložila gospodarska družba Gen-i. Poenostavljeno povedano, družba Gen-i smatra, kot protiustavno razširitev aplikacije v upravljanju KPK, ker naj bi bilo razkritih preveč transakcij, ki se nanašajo na donatorske, sponzorske, svetovalne, avtorske in druge pogodbe. Se pravi, v tem primeru vse transakcije, poleg tega pa še vse posamezne transakcije, ki presegajo bruto plačo predsednika republike. Jaz sam pri pobudi za začetek postopka ustavnosti v poglavju, kjer pobudnik navede svoj pravni interes za začetek pobude le tega ne vidim vsaj v dovolj konkretizirani obliki, da bi lahko z gotovostjo trdil, da ta tudi obstaja. V času vložitve same pobude ni v končni fazi bilo še nič objavljeno. To smo, Erar je bil na novo zagnan šele pretekli teden, na to pa opozarjajo v končni fazi tudi mnenja Vlade in Zakonodajno-pravne službe. Ampak v redu, saj na koncu bo o tem moralo odločati Ustavno sodišče. Same spremembe zakona oziroma člen, ki je predmet te pobude, je bil sprejet pred več kot štirimi leti. Zanimivo pri vsem skupaj je to, da so pričeli s postopkom za oceno šele sedaj, ko naj bi ko naj bi oziroma je že zaživela prenovljena aplikacija Erar, ki pa verjetno ne bi mogla zaživeti v kolikor bi pobudnik uspel s predlogom sklepa za začasno zadržanje izvajanja tega dela zakona, kar imamo tudi v gradivu, sklep Ustavnega sodišča, kjer so ta del zavrnili.

Bi se pa navezal tudi na obe pridobljeni mnenji. In sicer je tako mnenje Vlade kot mnenje Zakonodajno-pravne službe, da pri tem 75.b členu vsaj sam tako razumem obe mnenji - pa me prosim popravite, če slučajno tolmačim napačno - sploh ne gre za podlago za zbiranje podatkov s strani protikorupcijske komisije, ker ta podlaga obstaja v Zakonu o dostopu do informacij javnega značaja in gre tu bolj za izvedbena pravila posredovanja teh informacij splošni javnosti, za katerega ima pa Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije specialno podlago, da objavi tudi ime in priimek prejemnika fizične osebe, če ta presega bruto plačo predsednice republike. Pri pobudi je zanimivo tudi zatrjevanje, da je pobudnik za prenos sistema Erar izvedel iz medijev in se šele nato odločil za vložitev pobude, čeprav ta zakon velja že več kot štiri leta kakor sem že na začetku povedal. Bi se lahko navezal tudi na ponedeljkovo izredno sejo o debirokratizaciji v smislu, da imamo tako morje nekih predpisov, da jih tako veliki gospodarski sistemi, kar Gen-i nedvomno je, pri vseh svojih pravnikih, ki jih zaposlujejo, ne more slediti, ker drugače bi se za vložitev pobude verjetno odločili že bistveno prej - ampak okej, danes tukaj ne govorimo o tem. Sam pa bom seveda mnenje, ki ga je pripravila Zakonodajno-pravna služba Državnega zbora seveda podprl. Hvala.