Hvala za besedo.
Pobudnik je vložil pobudo za začetek postopka za oceno ustavnosti tretjega odstavka 75.b člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije in predlagal začasno zadržanje izvrševanja te določbe, kar je Ustavno sodišče s sklepom že zavrnilo. Pobudnik meni, da Komisija za preprečevanje korupcije (KPK) razlaga zakon preširoko in da bo nova različica publikacije Erarja omogočala javno objavo podatkov o plačah njegovih zaposlenih, vključno z imeni, priimki, davčnimi številkami, transakcijskimi računi in višinami plač, ki presegajo bruto plačo predsednika republike. ZPS je pripravila mnenje kot odgovor na pobudo v postopku abstraktne ustavno sodne presoje za Državni zbor kot nasprotnega udeleženca v tem sporu. Naloga ZPS je, da navede argumente, ki so v prid zakonski ureditvi, ki torej utemeljujejo skladnost zakonske ureditve z Ustavo ob tem pa se opredeli tudi do morebitnih procesno pravnih vprašanj. ZPS je ugotovila, da pobudnik ne izkazuje pravnega interesa, ker zakon ne zagotavlja ustrezne in zadostne podlage za objavo takšnih podatkov, kot jo zatrjuje pobudnik. Pobudnik mora za vložitev pobude izkazati neposreden in konkreten pravni interes, kar pomeni, da bi morebitna razveljavitev sporne določbe lahko izboljšala njegov pravni položaj. Če zakon ne nalaga obveznosti razkritja podatkov plač zaposlenih pri pobudniku, ki presegajo bruto plačo predsednika republike izpodbijana določba ne posega neposredno v njegov pravni položaj. Zaradi tega se Ustavnemu sodišču primarno predlaga zavrženje pobude. Podrejeno pa je ZPS navedla tudi argumente iz zakonodajnega gradiva, ki utemeljujejo skladnost izpodbijanja ureditve z Ustavo. Hvala.