Govor

Hvala lepa.

Politična temperatura je očitno iz tedna v teden višja. Pričakovanja opozicije, da bo koalicija razpadla že davno, se niso uresničila in so vedno bolj na trnih. Jasno pa je, da bi SDS rada čim prej na volitve, zato smo danes priča še eni politični predstavi. V resnici gre za še en poskus ustvarjanja afere, ki naj bi služila zgolj njihovim političnim interesom, ne pa dejanski zaščiti zakonitosti ali pravic državljank in državljanov. Odbor za pravosodje je obravnaval pobudo družbe GEN-I, trgovina in prodaja električne energije za začetek postopka za oceno ustavnosti tretjega odstavka 75.b člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije. Gre za vprašanje, ali določba tega zakona z javno objavo nekaterih podatkov zaposlenih ustavno presega, v pravice podjetij in posameznikov. Na odboru smo soglasno podprli mnenje. Da pobuda ne posega direktno v pravni položaj pobudnika ter predlog, da Ustavno sodišče pobudo zavrže. Kot tudi zavrne predlog začasnega zadržanja. Toda, SDS seveda to ne zadovolji in to vprašanje še naprej uporablja kot orodje za napad na vlado in posameznike, ki jim politično niso po volji.

Njihov cilj ni izboljšati zakonodajo ali zaščititi pravno državo, temveč ustvariti kaos in dvom v legitimnost delovanja Vlade. Pri obravnavi priporočil na odboru se je pokazalo, da so nekatera priporočila pravno nepodprta ali celo nesmiselna. Na primer priporočilo, da Vlada Republike Slovenije v roku 30 dni pripravi poročilo o delovanju aplikacije Erar. Aplikacija Erar sploh ni v pristojnosti vlade, ampak je njen skrbnik in upravljavec neodvisna institucija, KPK, zato Vlada tudi ne more poročati nekaj, kar ni v njeni pristojnosti. To kaže na klasično taktiko predlagateljev: ustvarjanje lažnega problema, na to ustvarjanje vtisa, da so edini, ki ta problem naslavljajo, Državni zbor nima pristojnosti, da bi od vlade zahteval nekaj, kar ni v njeni domeni. Prav tako pa vlada nima zakonske dolžnosti, da bi podala mnenje o pobudi pred ustavnim sodiščem, a je to vseeno dobronamerno storila. SDS ustvarja problem tam, kjer ga ni. S takimi ravnanji ustvarja splošen dvom tudi tam, kjer bi lahko šlo za korupcijo. Uporabljajo pa seveda dvojna merila: ko so sami v vladi, transparentnost ni njihova prioriteta ali vrlina. Tudi danes SDS uporablja priporočila le kot orodje političnega pritiska, ne pa kot iskreno skrb za pravno državo. V Levici zagovarjamo dejansko integriteto in preglednost javnega delovanja, a to pomeni, da moramo biti dosledni pri boju proti korupciji. To pomeni pregon tistih, ki so v preteklosti povzročili škodo državi. Seveda moramo spoštovati tudi neodvisne institucije, SDS pa ravno nasprotno, stalno napada KPK, sodstvo in druge neodvisne organe. Komisijo za preprečevanje korupcije predlagatelj sedaj vidi kot uporabno orodje v političnem boju, a transparentnost ne more in sme biti orodje za politične obračune.

Če želimo boljšo družbo, moramo preseči poceni afere in delovati v dobro ljudi, ne v interesu strankarskih igric. Celoten predlog priporočila SDS je en velik politikantski manever. Namesto, da bi konstruktivno sodelovali pri resničnih vsebinskih politikah, na primer pri oblikovanju pokojninske reforme, agresivno napadajo politične nasprotnike. Vse zgolj v zasledovanju enega cilja, vrnitev na oblast. V Levici bomo vedno zagovarjali dejansko transparentnost in integriteto, a ne na način, ki služi interesom ene politične stranke. Zato smo že na odboru glasovali proti priporočilu.