Hvala lepa, predsednica za besedo, spoštovana ministrska ekipa, kolegice in kolegi.
Odbor za gospodarstvo je na 36. nujni seji, 7. 3. 2025 kot matično delovno telo obravnaval omenjeni predlog priporočila. Odboru je bilo poleg predloga priporočila predloženo tudi naslednje gradivo: mnenje Zakonodajno-pravne službe in mnenje Vlade. Po uvodni obrazložitvi predstavnice predlagatelja je predstavnica Zakonodajno-pravne službe izpostavila potrebo po večji jasnosti in določnosti predloga priporočila. Minister za gospodarstvo, turizem in šport se je uvodoma strinja s predstavnico predlagatelja glede povečanja administrativnih obremenitev, ki so v večini primerov posledica prilagajanja evropski zakonodaji. Ob tem je izpostavil problematiko pretirane regulacije znotraj Evropske unije, ki je tudi eden izmed razlogov zmanjšanja konkurenčnosti v primerjavi z Združenimi državami Amerike in Kitajsko. V luči tega je pozdravil napoved Evropske komisije glede priprave predlogov reševanja te problematike.
Med gospodarskimi izzivi Evropske unije in Slovenije je izpostavil potrebe po zniževanju visokih cen električne energije in povečanje inovativnosti. V povezavi s predlogom priporočila je izpostavil, da je Slovenija v letih 2023 24 imela višjo gospodarsko rast od povprečja držav Evropske unije ter, da bo le ta tudi po zadnjih napovedih Umarja ostala. V nadaljevanju je predstavil ukrepe in aktivnosti ministrstva ter med njimi izpostavil obsežen program spodbud za gospodarstvo, izvajanje načrta za okrevanje in odpornost. aktivnosti, povezane z internacionalizacijo in dostopom do novih trgov, okrepitev privlačnosti Slovenije za nove naložbe, strateške usmeritve za izboljšanje pogojev in rast slovenskih Start up podjetij. Ureditev spodbud za vlaganje tveganja kapitala, odpravo kroničnih zamud pri usklajevanju slovenske zakonodaje z evropsko, pomoč gospodarstvu po poplavah ter polnopravno članstvo Slovenije v Evropski vesoljski agenciji. V nadaljevanju so predstavniki in predlagateljice vabljenih ministrstev vsak v svoji predstavitvi navedli ter obrazložili obsežen nabor ukrepov in aktivnosti na področju debirokratizacije in digitalizacije procesov in postopkov povezanih z delom ministrstev. Ob tem so nekateri predstavniki opozorili na zavajajočo interpretacijo nekaterih statističnih podatkov iz predloga priporočila. Predstavnik Kmetijsko gozdarske zbornice je izpostavil nekatere ključne administrativne ovire za kmetovalce ter pozval k poenostavitvi postopkov in k enkratnemu vnosu podatkov. Predstavnik Združenja bank Slovenije je opozoril na poslabšanje konkurenčnosti Slovenije ter pozval k vzpostavitvi bolj stabilnega in predvidljivega poslovnega okolja. V razpravi so nekateri člani odbora ter predstavnica predlagatelja vsebino predloga priporočila podprli. Strinjali so se, da je pretirana birokratizacija procesov in postopkov za podjetja in državljane problem celotne Evropske unije. Ob tem je bilo opozorjeno na pretirano pretirano prilagajanje slovenske zakonodaje evropske, kar povzroča nepreglednost veljavne zakonodaje in povečuje možnost neupoštevanja predpisov. Med izzivi, povezanimi z debirokratizacijo ter izboljšanjem poslovnega okolja v Sloveniji in kvalitetnejšega življenja državljanov, so zagovorniki predloga priporočila med drugim izpostavili visoke cene električne energije v Sloveniji v primerjavi z drugimi evropskimi državami, pretirano obremenitev plač zaposlenih, zakonsko spremembo plačevanja prostovoljnega zdravstvenega prispevka v obveznega, uvedbo plačevanja prispevka za dolgotrajno oskrbo. napoved dodatnih davkov na premoženje in nepremičnine, spremembe zakonodaje na področju evidence delovnega časa ter pravice do odklopa, pomanjkanja transparentnosti razpisov za pridobivanje sredstev iz podjeti, povečanje števila zaposlenih v javnem sektorju, njihovo višanje plač ter odsotnost variabilnega dela plačevanja zaposlenih v javni upravi glede učinkovitosti dela.
Nasprotniki predloga priporočila so pozdravili možnost konstruktivne izmenjave mnenj o obravnavani problematiki. Obenem so izpostavili na zavajajoče interpretacije statističnih podatkov o predlogu priporočila, zaradi česar se do predlaganih ukrepov ne more opredeliti in jih tudi ne bodo podprli. Ob tem je bilo opozorjeno tudi / znak za konec razprave/ na neupoštevano pripombo Zakonodajno-pravne službe k četrtemu, 4. točki predloga priporočila. Prav tako se niso strinjali z zagovorniki predloga priporočila glede primerjav visokih cen električne energije ter obremenitve plač zaposlenih v Sloveniji z drugimi evropskimi državami ter bili mnenja, da je slednje potrebno gledati z več zornih kotov. Menili so, da razmere na gospodarskem področju v Sloveniji niso tako kritične, kot je bilo predstavljeno s strani zagovornikov predloga priporočila. / znak za konec razprave/ Ob tem pa so izpostavili gospodarsko rast Slovenije, nadpovprečno inflacijo, podpovprečno inflacijo, zmanjševanje javnega dolga in proračunskega primanjkljaja ter ukrepe, ki so jih predstavili predstavniki in predstavnice ministrstev. Odbor je v skladu s 171. in 128. členom Poslovnika Državnega zbora glasoval o vseh točkah predloga priporočila in jih ni sprejel. Ker točke predloga priporočila niso bile sprejete, je na podlagi razlage Komisije za Poslovnik v zvezi z drugim odstavkom 61. člena Poslovnika Državnega zbora z dne 9. 12. 2009, obravnava Predloga priporočila v zvezi z debirokratizacijo in izboljšanjem poslovnega okolja v Sloveniji na matičnem delovnem telesu končana. Hvala lepa.