Govor

Hvala gospod predsednik, hvala gospa ministrica za predstavitev, hvala tudi za to strategijo, ki smo jo dolgo, dolgo pričakovali.

Na splošno pozdravljam to strategijo. Tudi mi je všeč, da ni, da nima 40 ali pa 140 strani, ampak samo 17 ali koliko. Imam pa ene par vprašanj. Prvo vprašanje je, ali upošteva zaton unipolarnega reda, kje to naslavlja? Drugo, zanima me glede na ponedeljkovo glasovanje v Generalni skupščini Združenih narodov in varnostnemu svetu OZN tale stavek, ki je nekje na deveti strani, razvoj dobrih prijateljskih, partnerskih in zavezniških odnosov z Združenimi državami Amerike, ki so strateškega pomena, sodi med prednostne naloge slovenske zunanje politike. Zanima me, ali ste imeli v ponedeljek pri glasovanju kaj zadreg v zvezi s tem prednostno nalogo slovenske zunanje politike? Potem pa na področju, ki naslavlja tragedijo v Ukrajini. Piše, da Slovenija obsoja vsakršno kršitev ustanovne listine OZN. To pozdravljam, seveda mi je samo žal, da Slovenija v prejšnjih vladah take, takih obsodb nismo slišali, ker verjetno bi bilo vredno obsoditi neupravičen napad in uničenje Iraka in pa Libije, pa tudi 20-letno okupacijo Afganistana pa še kaj takega. No, ampak pozdravljam. Zdaj pa tako kršitev predstavlja tudi, berem iz resolucije, iz, pardon, strategije, tako kršitev predstavlja tudi agresija Ruske federacije v Ukrajini, ki neposredno ogroža evropsko in globalno varnost. Ruska federacija nosi odgovornost za končanje agresije in za umik iz ozemlja suverene države. Torej, ta zadnji stavek, da nosi odgovornost za končanje agresije in za umik z ozemlja suverene države, ta umik iz ozemlja suverene države je ta ostanek iluzij. Ki smo jih gojili tri in več let. Kršitev ruske kršitev, ki jo predstavlja ruska agresija v Ukrajini, pa žal ne upošteva osnovnih vzrokov, Ruth Kos, in sicer nenehna širitev nato na vzhod. Kljub obljuba, obljubam iz 1990-1991 pred združitvijo obeh Nemčij ne upošteva sporazumov iz Minska, ki so bili potrjeni na Varnostnem svetu OZN, ne upošteva oziroma ne upošteva ruskih predlogov iz leta 2021. Seveda je pa tak stavek, moram reči, všečno do vodstva Evropske komisije. Naslednjo stvar, naslednje vprašanje oziroma komentar imam, ko se govorimo o odnosu do Kitajske, in sicer tu se je zapisalo, naš odnos do Kitajske mora biti večplasten, saj gre za državo, ki je obenem naš partner in tekmec. Ja, tu bi vas pa jaz, bi rekel, spomnil in mogoče popravil, jaz sem na Youtubu, imate govor enega visokega politika iz Kitajske, ki odgovarja Angležem, pardon, Veliki Britaniji, ki pravijo Velika Britanija, Kitajska je tekmec Velike Britanije in on lepo v desetih točkah dokaže, da sploh ni tekmec in jaz vam lahko samo tu rečem, mi, Kitajska ni naš tekmec, za božjo voljo, je 700-krat večja kot mi in mi smo tam manj kot zelo mali palček, torej ne more biti tekmec. Lahko je tekmec za celo EU, okej, "maybe", kajne, ampak za Slovenijo pa ni tekmec, to se moramo in če je to izhodišče, da so oni tekmec, potem, potem, mislim, je žalostno.

Moram pa pohvaliti, da se je zapisalo, da na globalno dogajanje vplivajo tudi institucionalni premiki, kot so neformalne večstranske povezave, povezave s svojim vplivom in potenciali za širitev G7, G20, BRICS+. Zato bo Slovenija več pozornosti namenila tudi tem trendom. To me veseli, da nismo a priori vrgli ven BRICS. Toliko, toliko bi bili moji komentarji, pa vprašanja. Kot rečeno v celoti pa mislim, da je strategija primerna. Hvala lepa.