Govor

Saša Jazbec

Spoštovani, najlepša hvala za besedo.

Lepo pozdravljeni še enkrat!

Predlog zakona je potreben zaradi uredbe o informacijah, ki spremljajo prenose sredstev in nekaterih kripto sredstev, ki posega tudi v direktivo o preprečevanju uporabe finančnega sistema za pranje denarja ali financiranje terorizma, ta direktiva je namreč v naš pravni red prenesena z Zakonom o preprečevanju pranja in financiranja terorizma. S predlogom zakona se tako v Zakon o preprečevanju pranja denarja in financiranje terorizma dodajajo novi pojmi, kot so na primer naslov brez gostitelja, ponudnik storitev v zvezi s kripto sredstvi in originator oziroma na novo definira pojme, kot sta korespondenčni odnos in kripto sredstvo.

Z namenom opredelitve in ocene tveganja za pranje denarja in financiranje terorizma v povezavi s trgovanjem s kripto sredstvi, predlog zakona določa, da bo moral imeti zavezanec, ki je ponudnik storitev v zvezi s kripto sredstvi, vzpostavljene notranje politike, postopke in kontrole ter tudi vnaprej opredeljene blažilne ukrepe, ki jih bo lahko uporabil glede na opredelitev tveganja.

Prav tako zakon na novo definira pogoje glede sklenitve čezmejnega korespondenčnega odnosa s kreditno ali finančno institucijo, ki ima sedež v tretji državi in pri tem določa še dodatne zahteve za zavezanca, ki je ponudnik storitev v zvezi s kripto sredstvi. S predlogom zakona se črtajo določbe Zakona o preprečevanju pranja denarja in financiranju terorizma, ki se nanašajo na register ponudnikov storitev virtualnih valut, s katerimi trenutno upravlja Urad za preprečevanje pranja denarja. Po novem se bodo vzpostavile nove evidence ponudnikov storitev v zvezi s kripto sredstvi. Banka Slovenije in agencija, torej, ki jih bosta vodila ta dva organa za izvajanje uredb, torej Banka Slovenije in Agencija za trg vrednostnih papirjev.

V predlog zakona je vključena tudi določba, ki ureja sodelovanje med evropskim uradom za boj proti goljufijam, to je OLAF, in pristojnim nacionalnim uradom. To je pri nas seveda Urad za preprečevanje pranja denarja. To sodelovanje je pomembno predvsem pri zadevah, pri katerih je treba s strani posamezne države članice zagotoviti ustrezne podatke za potek preiskav, ki jih vodi OLAF, na primer za podatke o bančnih računih in podatke o transakcijah na teh računih.

K predlogu zakona so bili na podlagi mnenja Zakonodajno-pravne službe vloženi amandmaji koalicije, ki jih Vlada podpira. In, torej, ker je cilj predlaganega zakona je predlog zadnjih sprememb direktive, ki bo na področju izvajanja storitev v zvezi s kripto sredstvi prispeval k celovitejšemu regulativnem okvirju, ki velja za preprečevanje pranja denarja in financiranje terorizma ter formalna ureditev sodelovanja med OLAF-om in Uradom za preprečevanje pranja denarja glede izmenjave občutljivih podatkov, zato predlagam, da predlog zakona, vključno z amandmaji koalicije, podprete. Hvala lepa.