/ izključen mikrofon/ Hvala za besedo. Lepo pozdravljeni. Zakonodajno-pravna služba... Aha, še enkrat hvala za besedo in lepo pozdravljeni.
Zakonodajno-pravna služba je v skladu s svojimi zakonsko in poslovniško določenimi pristojnostmi preučila predlog zakona in pripravila pisno mnenje. V mnenju smo z vidika načel pravne države iz 2. člena Ustave opozorili, da razlogi, ki se za črtanje mehanizma za zagotavljanje dostopa do računalniške opreme v relativno kratkem času po njegovi uveljavitvi, navajajo v zakonodajnem gradivu, črtanja tega mehanizma ne utemeljujejo. Mehanizem, ki je bil uveden kot bistven ukrep za zmanjševanje digitalnega razkoraka prebivalstva in naj bi najranljivejšim skupinam prebivalstva omogočal dostop do računalniške opreme, se namreč ukinja, preden bi večina v zakonu določenih upravičencev sploh imela možnost kandidirati za izposojo računalniške opreme. V zvezi s črtanjem 28.a člena zakona, ki ureja delovanje mehanizma za leti 2024 in 2025 smo izpostavili, da se bo ta ureditev s potekom časa sama po sebi prenehala uporabljati, saj njena vnaprejšnja časovno omejena uporaba izhaja iz njenega namena in vsebine. Določbe 28.a člena zakona, se bodo tako s potekom časa v celoti izčrpale, s čimer bodo izgubile svoj neposredni pomen in se ne bodo mogle več izvajati, že v tem trenutku pa so določbe kolikor se nanašajo na leto 2024 izčrpane. Črtanje teh določb je zato po naši presoji z zakonodajno tehničnega vidika problematično. Temu pritrjuje tudi prehodna ureditev v 6. členu predloga zakona, ki ureja nekatere vsebine, ki so sedaj urejene v 28.a členu zakona, njihovo ponovno urejanje pa je posledica prav črtanja tega člena. Zato bi bil po naši presoji ustreznejši pristop do graditev vsebine 28.a člena zakona. Amandmaji k predlogu zakona niso bili vloženi, posredovana pisna pojasnila ministrstva za digitalno preobrazbo pa naših pomislekov iz mnenja ne odpravljajo. Hvala.